ЯК НАВЧИТИ УЧНІВ ШЕСТИ РОКІВ ШВИДКО ЧИТАТИ: з досвіду роботи
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2015.196701Ключові слова:
Молодші школярі, швидкочитання, методичні прийоми, завдання, вправи, ігри, робота з таблицями, поетапна робота, junior schoolchildren, methodical receptions, tasks, exercises, games, work with tables, stage-by-stage work.Анотація
У статті розглядаються питання навчанням учнів шести років швидкочитанню. Автор характеризує етапи роботи засвоєння школярами вимови та злиття букв у склади, пропонує різні методичні прийоми, доводить, ефективність навчання читання за допомогою серії таблиць, спрямованих на автоматизацію певних навичок. Згодом на їх основі організовуються ігри, завдяки яким пожвавлюється навчальний процес, підвищується активність дітей. Крім того описується доцільність вправ, орієнтованих на навчання читання під кутом зору, опрацювання скоромовок, правильної постановки дихання та вимова звуків (тривалість видиху при звукові; вимову окремих звуків та складів (спершу пошепки, потім голосно з лічбою); читання слів, де легко виділяються приголосні; артикуляційну розминку), розвиток пильності зору та уважності.
В статье рассматриваются вопросы учебам учеников шести лет быстрочтению. Автор характеризует этапы работы усвоения школьниками произношения и слияния букв в составы, предлагают разные методические приемы, доводит, эффективность учебы чтения с помощью серии таблиц, направленных на автоматизацию определенных навыков. Впоследствии на их основе организуются игры, благодаря которым оживляется учебный процесс, повышается активность детей. Кроме этого, описывается целесообразность упражнений, ориентированных на усвоение чтения под углом зрения, проговаривание скороговорок, правильной постановки дыхания и произношение звуков (длительность выдоха; произношение отдельных звуков и слогов (сначала шепотом, потом громко со счетом); чтение слов, где легко выделяются согласные; артикуляционную разминку).
The article studies of students of six years of швидкочитанню are examined in the article. An author characterizes the stages of work of mastering of pronunciation and confluence of letters schoolchildren in compositions, different methodical receptions offer, leads to, efficiency of studies of reading by means of series of tables, certain skills sent to automation. Afterwards on their basis games an educational process comes alive due to that get organized, activity of children rises. In addition описуєтсья expediency of the exercises oriented to the studies of reading under the corner of sight, working of tonguetwisters, correct raising of breathing and pronunciation of sounds (duration of exhalation at voice; pronunciation of separate sounds and syllables (at first whisper, then loudly with an account); reading of words, where consonants are easily distinguished; articulatory limbering-up), development of vigilance of sight and attentiveness.
Посилання
Ґудзик І. П. Розвиток навички читання / І. П. Ґудзик. – К. : Освіта, 1993. – 94 с.
Зайцев В. Н. Заочный педсовет / В. Н.Зайцев. – Донецк, 1987. – 122 с.
Лошкарева Н. А. Рекомендации о развитии общих учебных умений и навыков школьников / Н. А. Лошкарева. – Киев, 1984. – 78 с.
Сухомлинский В. А. Разговор с молодым директором школы / В. А.Сухомлинский. – М., 1982. – С. 168–169.
Федоренко И. Г. Подготовка учащихся к усвоению знаний / И. Г. Федоренко. – Киев, 1980. – 178 с.