НАВЧАННЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ДІАЛОГУ НА КОМУНІКАТИВНІЙ ОСНОВІ

Автор(и)

  • Лариса Казанцева

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2015.196705

Ключові слова:

Дискурсивна діяльність, комунікативна парадигма, навчальна комунікація, діалог, комунікативна ситуація, discoursive activity, communicative paradigm, educational communication, dialogue, communicative situation.

Анотація

У статті висвітлено методику поетапного формування діалогічних навичок у дітей старшого дошкільного віку з опорою на основні положення комунікативної парадигми і теорії дискурсу: пріоритетність комунікативної мети, методичне відтворення в навчанні процесу спілкування; врахування в навчальній комунікації компонентів реального спілкування. Методами формування діалогічних навичок виступають наслідування зразків діалогу, тренувальні вправи на самостійне створення мікродіалогів за різними типами діалогічних дискурсів, комунікативні ситуації, дидактичні ігри.

В статье освещена методика поэтапного формирования диалогических навыков у детей старшого дошкольного возраста с опорой на основные положения коммуникативной парадигмы и теории дискурса: приоритетность коммуникативной цели, методическое отражение в обучении процесса общения; учёт в учебной коммуникации компонентов реального общения. Методами формирования диалогических навыков являются копирование образцов диалога, тренировочные упражнения по самостоятельному созданию микродиалогов различных типов диалогических дискурсов, коммуникативные ситуации, дидактические игры.

Article deals with the phased methodic of development dialogical skills of children elder preschool age. This methodic is based on the main foundations of communicatice paradigm and discourse’s theory: priority of communicative goal, methodic reproduction of communication within educational procees, considering of real communication’s components within educational communicant. Methods of forming dialogical skills are: imitations of dialogues, training exrecises on independence creation of microdialogues within different types of dialogical discourses, conditional-communicative situations and communicative situations, didactic games.

Посилання

Базовий компонент дошкільної освіти (нова редакція) / [наук. кер. А. М. Богуш] ; Затверджено наказом МОНмолодьспорт України від 22.05.2012 (№ 615). – К., М. А 2012. – 28 с.

Бацевич Ф. С. Основи комунікативної лінгвістики: підруч. Ф. С. Бацевич. – К. : Видав. центр «Академія», 2004. – 344 с.

Варакіна В. В. Дискурс як соціально обумовлена форма мовленнєвої взаємодії / В. В. Варакіна // Нова філологія. – 2009. – № 35. – С. 43–46.

Кубрякова Е. С. О понятиях дискурса и дискурсивного анализа в современной лингвистике // Дискурс, речь, речевая деятельность: функциональные и структурные аспекты: сб. обзоров / Е. С. Кубрякова. – М. : ИНИОН РАН, 2000. – С. 7–25.

Леонтьев А. А. Язык, речь, речевая деятельность : [монография] / А. А. Леонтьев. – М. : Красанд, 2010. – 216 с.

Скалкин В. Л. Обучение диалогической речи : учеб. пособ. / В. Л. Скалкин. – К. : Радянська школа, 1989. – 152 с.

Федосюк М. Ю. Нерешенные вопросы речевых жанров / М. Ю. Федосюк // Вопросы языкознания. – 1997. – № 5. – С. 29–34.

Щерба Л. В. Современный русский литературный язык // Избр. труды по рус. языку / Л. В. Щерба. – М. : Русский язык, 1985. – С. 113–129.

##submission.downloads##

Як цитувати

Казанцева, Л. (2020). НАВЧАННЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ДІАЛОГУ НА КОМУНІКАТИВНІЙ ОСНОВІ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2). https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2015.196705

Номер

Розділ

Статті