НАВЧАННЯ ПЕРЕКАЗУ ТЕКСТУ В 1 КЛАСІ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

Автор(и)

  • Олена Компаній

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2015.196714

Ключові слова:

Переказ, прийоми навчання переказування тексту, запитання, план, картинний план, молодші школярі, translation, receptions of studies of text, question translation, plan, picture plan, junior schoolchildren.

Анотація

Статтю присвячено актуальній проблемі ХХІ століття – навчанню переказу текстів молодших школярів, зокрема першокласників, висвітленню й обґрунтуванню шляхів вирішення цього важливого питання. Автор аналізує поняття «переказ», акцентує увагу на ранішньому формуванні вмінь переказувати тексти, тому пропонує починати навчання з першого класу, рекомендує застосовувати перекази на відтворення знайомої казки; за допомогою плану, котрий включає вказівки; запитань, що оформлюються у вигляді плану та складаються із такого числа, скільки речень в тексті; готового плану, питання якого вимагають більш вільної передачі тексту; картинного плану, а також звертає увагу на створенні відповідей, тобто речень, словникову роботу (пояснення значення слова, включення незрозумілих слів в доступний контекст) та застосовування інформаційних засобів (мультимедіа, інтерактивної дошки).

Статья посвящена актуальной проблеме ХХІ века – обучение пересказа текстов младших школьников, в частности первоклассников, освещению и обоснованию путей решения этого важного вопроса. Автор анализирует понятие «пересказ», акцентирует внимание на раннем формировании умений пересказывать тексты, а именно с первого класса, рекомендует усвоение этим видом упражнений построить на пересказе знакомой сказки; с помощью плана, который включает указания; вопросы, которые оформляются в виде плана и состоят из такого числа, сколько предложений в тексте; готового плана, вопросы которого требуют более свободной передачи текста; картинного плана, а также обращает внимание на правильном построении ответов, то есть предложений, словарную работу (объяснение смысла слова, включения непонятных слов в доступный контекст, розкладування общих понятть на частные) и применение информационных средств (мультимедиа, интерактивной доски).

The article is sanctified to the issue of the day of ХХІ of century – studies of translating of texts of junior schoolchildren, in particular first-class boys, to illumination and ground of ways of decision of this important question. An author analyses a concept «translation», accents attention on the morning forming of abilities to retell texts, that is why studies suggest to begin from Aone, recommends to apply translations on the recreation of the acquainted fairytale; by means of plan that includes pointing; questions that are recorded as a plan and consist of such number, how many sentences in text; prepared plan the questions of that require more free transmission of text; picture plan, and also pays attention to creation of answers, id est sentences, dictionary work (explanation of sense of word, including of incomprehensible words in an accessible context, розкладування general понятть on private) and application of informative facilities (multimedia, interactive board).

Посилання

Бородич А. М. Методика развития речи детей / А. М. Бородич. – М. : Просвещение, 1981. – 256 с.

Буслаєв Ф. Преподавание отечественного язика / Ф. Буслаев. – М. : Просвещение, 1992. – 512 с.

Гавриш Н. Розвиток зв’язного мовлення дошкільнят / Н. Гавриш. – К. : Вид. дім «Шкіл, світ», 2006. – 119 с.

Гронь Л. В. Роль і місце вільного переказу у навчанні іноземних мов : Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Л. В. Гронь; Київ. нац. лінгв. ун-т. – К., 2001. – 19 с.

Донченко Т. К. Лінгвістичний аналіз тексту під час підготовки до переказу у 5–9 класах / Т. К. Донченко. – К. : Форум, 2002, 175 с.

Лобчук О. Усний переказ як засіб розвитку зв’язного мовлення / О. Лобчук. // Початкова школа. – № 2. – 2002. – 23–27 с.

Львов М. Р. Словарь-справочник по методике русского языка – [Електронний ресурс]. – режим доступу : http://allrefs.net/c12/3mvrk/

Пентилюк М. І. Методика навчання української мови у таблицях і схемах / М. І. Пентилюк, Т. Г. Онукевич. – К. : Ленвіт, 2006. – 134 с.

9. Ладыженская Т. А. Обучение устной и письменной речи (связная речь) / Т. А. Ладыженская // Методика преподавания русского языка / М. Т. Баранов, Т. А. Ладыженская, М. Р. Львов, Н. А. Ипполитова, П. Ф. Ивченков; под ред. М. Т. Баранова. – М. : Просвещение, 1990. – С. 278–293.

Срезневский И. И. Об изучении родного языка вообще и особенно в детском возрасте / И. И. Срезневский. – С-Пб. : Флинт, 1860. – Ч. 1. – 183 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Компаній, О. (2020). НАВЧАННЯ ПЕРЕКАЗУ ТЕКСТУ В 1 КЛАСІ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2). https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2015.196714

Номер

Розділ

Статті