ЧИКАЗЬКА ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА ШКОЛА-ЛАБОРАТОРІЯ ДЖОНА ДЬЮЇ ЯК ФЕНОМЕН ОСВІТНЬОЇ ПРАКТИКИ США ДОБИ ПРИСКОРЕНОЇ ІНДУСТРІАЛІЗАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2015.196717Ключові слова:
Чиказька експериментальна школа-лабораторія Джона Дьюї, реформаторська педагогіка, прагматизм, трудова школа, базові професії, сетльмент, громада.Анотація
Встановлено особливості функціонування Чиказької експериментальної школи-лабораторії Джона Дьюї з-поміж інших альтернативних середніх навчальних закладів США досліджуваного періоду. Обґрунтовано специфіку діяльності школи за критеріями трудової, вільної школи, педагогічної дослідницької лабораторії та соціального центру, сетльменту. Виокремлені провідні ідеї педагогічної теорії Джона Дьюї, що були покладені в основу організації школи-лабораторії, та пройшли апробацію в її діяльності.
Установлены особенности функционирования Чикагской экспери-ментальной школы-лаборатории Джона Дьюи в отличие от других альтернативных средних образовательных учреждений США исследуемого периода. Обоснована специфика деятельности школы как трудовой, свободной, педагогической исследовательской лаборатории, а также социального центра, сеттльмента. Выделены основные идеи педагогической теории Джона Дьюи, которые легли в основу организации школы-лаборатории, и прошли апробацию в ходе ее деятельности.
The peculiarities of John Dewey’s Chicago Laboratory School functioning as opposed to other American alternative institutions of secondary learning of the period under discussion have been established. The innovative pedagogic ideas of J. Dewey which bore influence on the functioning and development of Chicago Laboratory School have been singled out – relating the curriculum to children’s life and experience, integrating the curriculum, teaching critical thinking and problem solving, stimulating creative thinking. The holistic, systematic character of the theoretical concept underlying the functioning of Chicago Laboratory School has been elucidated. The school activity as a labor and open school as well as a pedagogic research laboratory and a social center/settlement has been substantiated. The impact of J. Dewey’s philosophic ideas on the formulating of the pedagogic fundamentals of the school activities is substantiated.
Посилання
Дьюи Д. Введение в философию образования / Джон Дьюи. – Москва: Работник просвещения, 1921. – 63 с.
Джон Дьюї. Моє педагогічне кредо / Переклад В. О. Коваленка // Шлях освіти. – 1998. – № 1. – С. 50–55.
Дьюї Д. Моральні принципи в освіті / Джон Дьюї. – Львів : Освіта: Літопис: Центр гуманітарних досліджень Львівського національного університету ім. І. Франка, 2001. – 32 с.
История США: в 4 т. / Редкол.: Г. Н. Севостьянов (гл. ред.) и др. – М. : Наука, 1983. – Т. 1 (1607–1877). – 687 с.
Малькова З. А. Исторический урок американской школы / З. А. Малькова. // Педагогика. – 1998. – № 4. – С. 99–108.
Dewey J. The School and Society / John Dewey. – Chicago: University of Chicago Press, 1899. – 169 p.
Dewey J. The Schools of Tomorrow / J. Dewey, E. Dewey. – NY.: Dutton, 1915. – 346 p.
Mayhew K. C., Edwards A. C. The Dewey School / K. C. Mayhew, A. C. Edwards. – NY.: Appleton Century, 1936. – 345 p.