РОЗВИВАЄМО ЗВ’ЯЗНЕ МОВЛЕННЯ В УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ: ІЗ ДОСВІДУ РОБОТИ

Автор(и)

  • Наталя Середа

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2015.196800

Ключові слова:

Зв’язне мовлення, методика, прийоми роботи, засоби, молодші школярі, переказ, усні та письмові висловлювання, уроки краси, coherent broadcasting, methodology, receptions of work, facilities, junior schoolchildren, translation, and writing expressions, lessons.

Анотація

У статті розглядається проблема розвитку зв’язного мовлення молодших школярів на уроках української мови. Автор описує свій досвід роботи з цього питання, приводить приклади, прийоми (словникова робота, складання речень за власними спостереженнями, редагування, переказ, словесні і творчі диктанти, творче списування, заучування текстів, словесне малювання, складання плану, ділення текстів на частини), застосовуються прийоми «Мікрофон», «Мозковий штурм», здійснюється опрацювання текстів різних типів та прислів’їв, на основі яких складаються твори, звертає увагу на різні види переказів (докладний, стислий), пам’ятку та ін.

В статье рассматривается развитие связанной речи младших школьников на уроках украинского языка. Автор характеризирует понятие, описывает свой опыт работы с этого вопроса, приводит примеры и приемы (словарная работа, упражнения с предложениями (складывания предложений за собственными наблюдениями, редактирование предложений, востановление деформированных предложений), пересказ, словесные и творческие диктанты, творческое списывание, заучивание текстов, словесное рисование, складання плану, деление рассказа на части, прийоми «Микрофон», «Мозговой штурм»), используються уроки красоты и др.

The іnarticle the problem of development of the coherent broadcasting of junior schoolchildren is examined on the lessons of Ukrainian. An author of description is the experience through this question, makes examples, receptions (dictionary work, stowage of sentences after own supervisions, editing, translation, verbal and creative dictations, creative writing, overlearning of texts, verbal drawing, stowage of plan, division of texts to pieces), receptions are used «Microphone», «Cerebral assault», working of texts of different types comes true and proverbs, what works are on the basis of, pays attention to different types of translation (detailed, compressed), attraction and other beauty conducted lesson on nature, on that there is chosen at’ кт, at home there are verses, songs, riddles, recitals of him, words and expressions get out, collectively folded verbal spider «web».

Посилання

Джежелей О. Практична методика розвитку мовлення молодших школярів / О. Джежелей – Київ : Шкільний світ, 2007 р. – 123 с.

Иваницкая Г. М. Уроки развития связной речи – [2-изд., перераб.] / Г. М. Иваницкая. – К. : Рад.шк., 1990. – 224 с.

Ладыженская Т. А. Обучение устной и письменной речи (связная речь) / Т. А. Ладыженская // Методика преподавания русского языка : учеб. пос. для студ. пед. ин-тов / М. Т. Баранов, Т. А. Ладыженская, М. Р. Львов, Н. А. Ипполитова, П. Ф. Ивченков; под ред. М. Т. Баранова. – М. : Просвещение, 1990. – С. 278–293.

Медведь Н. М. Розвиток діалогічного мовлення засобами інсценізації / Н. М. Медведь. – Харків : Основа, 2007 р. – 146 с.

Наумчук М. М. Розвиток зв’язного мовлення молодших школярів / М. М. Наумчук, Н. О. Будна. – Тернопіль : Навчальна книга, 2001 р. – 136 с.

Сухомлинський В. О. Слово рідної мови / В. О. Сухомлинський // Укр. мова і літ. в школі. –1968. – № 12. –С. 1–10.

##submission.downloads##

Як цитувати

Середа, Н. (2020). РОЗВИВАЄМО ЗВ’ЯЗНЕ МОВЛЕННЯ В УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ: ІЗ ДОСВІДУ РОБОТИ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2). https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2015.196800

Номер

Розділ

Статті