ІННОВАЦІЙНІ ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ФІЗКУЛЬТУРНО-ОЗДОРОВЧОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ДОШКІЛЬНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2014.196836Ключові слова:
Фізкультурно-оздоровча компетентність вихователя, компоненти фізкультурно-оздоровчої компетентності, інноваційні педагогічні технології, педагогічні умови формування фізкультурно-оздоровчої компетентності вихователя.Анотація
У статі йдеться про формування фізкультурно-оздоровчої компетентності в майбутніх вихователів дошкільних закладів засобом інноваційних педагогічних технологій. Презентовано визначення, проаналізовано структуру професійної компетентності досвідченими й молодими науковцями, охарактеризовано фізкультурно-оздоровчу компетентність як важливу складову професійної компетентності. Висвітлені етапи, зміст і педагогічні умови формування цього процесу на прикладі викладання дисциплін фізкультурно-оздоровчого циклу, наведено приклади використання інтерактивних технологій під час практичних занять.
В статье рассказывается о формировании физкультурно-оздоровительной компетентности у будущих воспитателей дошкольных учреждений посредством инновационных педагогических технологий. Подано определения, проанализирована структура профессиональной компетентности опытными и молодыми учеными, дана характеристика физкультурно-оздоровительной компетентности как важной составляющей профессиональной компетентности. Освещены этапы и педагогические условия этого процесса на примере преподавания дисциплин физкультурно-оздоровительного цикла, приведены примеры использования интерактивных технологий во время практических занятий.
This article raises the problem of making of the future early years teachers’ training physical healthy competence by the methods of innovative technologies and describes the basic phases and educational conditions of the educational process. The author of this article analyses the physical healthy competence’s composition as the important component of the professional competence; cleared up the stages, contents and the pedagogical conditions of this process forming. There are the examples of how to use the interactive technologies on the practical lessons in this article.
Посилання
Богініч О. Л. Шляхи вдосконалення системи підготовки фахівців дошкільної освіти [Електронний ресурс] / Богініч О. Л. – 2008. – Режим доступу : http://intellect-invest.org.ua/pedagog
Бєлєнька Г. В. Вихователь дітей дошкільного віку: становлення фахівця в умовах навчання : монографія / Г. В. Бєлєнька. – К. : Світич, 2006. – 304 с.
Бугайова Т. І. Позиційне навчання як спосіб активізації студентів на занятті / Т. І. Бугайова // Проблеми освіти і науки : метод. зб. інституту інноваційних технологій і змісту освіти МОН, молодь спорту Укр. – 2012. – Вип. 71. – С. 26–29.
Загородня Л. П. Фізичне виховання дітей дошкільного віку : навчальний посібник / Л. П. Загородня, С. А. Тітаренко, Г. П. Барсуковська ; за заг. ред. Л. П. Загородньої. – Суми : Університетська книга, 2011. – 272 с.
Загородня Л. П. Педагогічна майстерність вихователя дошкільного закладу : навчальний посібник / Л. П. Загородня, С. А. Тітаренко. – Суми : Університетська книга, 2010. – 319 с.
Маркова А. К. Психология труда учителя : кн. для учителя / А. К. Маркова. – М. : Просвещение, 1993. – 192 с. – (Психол. наука – школе.
Система підготовки майбутніх вихователів до фізичного виховання дітей дошкільного віку : монографія. – Частина перша. – Глухів : РВВ ГНПУ, 2010. – 138 с.
Ситаров В. А Дидактика / В. А. Ситаров. – 2-е издание. – М. : Просвещение, 2004. – 368 с.
Загородня Л. Формування фізкультурно-оздоровчої компетентності у майбутніх вихователів дошкільного закладу як складової їх позитивного професійного іміджу / Л. Загородня, Г. Барсуковська // Психолого-педагогічні проблеми сільської школи : збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини [ред. кол. : Побірченко Н. С. (гол. ред) та інші.]. – Умань : ФОП Жовтий О. О., 2013. – Випуск 47. – С. 54–60.