ВИКОРИСТАННЯ ОСВІТНІХ ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСІВ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ДО РОБОТИ З ДОШКІЛЬНИКАМИ

Автор(и)

  • Лариса Зданевич

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2014.196839

Ключові слова:

Майбутній вихователь, професійна підготовка, діти дошкільного віку, інтернет-ресурси, блог, скайп-лекція, мультимедійна презентація, future tutor, professional preparation, children of pre-school age, Internet-resources, blog, Skype-lecture, multimedia presentation.

Анотація

У статті здійснено аналіз використання інтерактивних методів навчання взаємодії в процесі підготовки майбутніх вихователів ДНЗдо роботи з дітьми дошкільного віку. Зазначено, що дієвими засобами підготовки майбутніх вихователів до роботи з дітьми дошкільного віку є інтернет-ресурси (блоги, скайп-лекції, мультимедійні презентації тощо). З’ясовано, що пріоритетом у проведенні SWOT-аналізу як методу для підготовки майбутніх фахівців є вміння студента мислити, подивитися на об’єкт дослідження «поглядом збоку»; технологія форсайту забезпечила оптимальну можливість розвитку здатності студентів до вирішення майбутніх професійних завдань. Форсайт є технологією довгострокового прогнозування науково-технологічного та соціального розвитку, заснованого на опитуванні експертів. Зосереджено увагу, що до медіаресурсів можна віднести: пресу (газети, журнали, книги), радіо, телебачення, Інтернет, кінематограф, звукозаписи та відеозаписи, відеотекст, телетекст, рекламні щити та панелі, домашні відеоцентри, що поєднують телевізійні, телефонні, комп’ютерні та інші лінії зв’язку. До мультимедійних освітніх технологій також відносяться електронні курси, відеоматеріали, інструменти WEB 2.0: форуми та блоги, вебінари, підкасти, відеоконференції, віртуальні світи, електронні бібліотеки, WIKI. Виокремлено дидактичні можливості відеотехніки.

В статье осуществлен анализ использовании яинтерактивных методов обучения взаимодействия в процессе подготовки будущих воспитателей ДОУ к работе с детьми дошкольного возраста. Указано, что действенными средствами подготовки будущих воспитателей к работе с детьми дошкольного возраста являются интернет-ресурсы (блоги, скайп-лекции, мультимедийные презентации и т.д.). Выяснено, что приоритетом в проведении SWOT-анализакак метода для подготовки будущих специалистов является умение студента мыслить, посмотреть на объект исследования «взглядом со стороны»; технология Форсайта обеспечила оптимальную возможность развития способности студентов к решению будущих профессиональных задач. Форсайт является технологией долгосрочного прогнозирования научно-технологического и социального развития, основанного на опросе экспертов. Сосредоточено внимание, что к медиаресурсам можно отнести: прессу (газеты, журналы, книги), радио, телевидение, Интернет, кинематограф, звукозаписи и видеозаписи, видеотекст, телетекст, рекламные щиты и панели, домашние видеоцентры, сочетающие телевизионные, телефонные, компьютерные и другие линии связи. К мультимедийным образовательным технологиям также относятся электронные курсы, видеоматериалы, инструменты WEB 2.0 форумы и блоги, вебинары, подкасты, видеоконференции, виртуальныемиры, библиотеки, WIKI. Выделены дидактические возможности видеотехники.

Analysis of using interactive methods of teaching interworking in the process of preparation of the future tutors of pre-school educational establishments to the work with children of pre-school age has been done in the article. It is mentioned that the Internet resources (blogs, skype-lectures, multimedia presentations, etc.) are efficient means of preparation of the future tutors to the work with children of pre-school age. It is found out that ability of a student to think, to see the object of research «from the side», are prior in conducting SWOT-analysis as a method for preparation of the future specialists; the technology of foresight has guaranteed optimal opportunity for development of students’ ability to solve their future professional tasks. Foresight is the technology of long-term prognostication of scientific-technological and social development, based on the experts’ inquiry. The attention is concentrated on the fact that to media resources belong: the press (newspapers, magazines, books), radio, television, the Internet, cinematograph, sound recordings and video recordings, videotext, teletext, billboards and advertising, home video centers, which combine television, telephone, computer and other lines of connection. To multimedia educational technologies also belong electronic resources, video materials, instruments of WEB 2.0: forums and blogs, webinars, podcasts, video conferences, virtual worlds, electronic libraries, WIKI. Didactic abilities of video materials have been singled out.

Посилання

Абдрахманова И. Э. Речь телевизионных средств массовой информации как учебный предмет на аудиовизуальных занятиях / И. Э. Абдрахманова // Вестник Татарського государственного гуманитарно-педагогического университета. – 2007. – № 4(11). – С. 28–33.

Андреев А. В. Использование дистанционных технологий в очном обучении [Электронный ресурс] / А. В. Андреев, С. В. Андреева, И. Б. Доценко // Педсовет. орг. – 2008. – Режим доступа : http://pedsovet.org/

Медіаосвіта та медіа грамотність : підруч. / ред.-упор. В. Ф. Іванов, О. В. Волошенюк ; за наук. ред. В. В. Різуна. – К. : Центр вільної преси, 2012. – 352 с.

Песоцкий Ю. С. Высокотехнологическая образовательная среда: принципы проектирования / Ю. С. Песоцкий // Педагогика. – 2002. – № 5. – С. 26–35.

Путеводитель для преподавателей по миру современных информационных технологий / «Электронный университет» и LBS Education при поддержке Microsoft // e-teaching: эффективная работа преподавателей [Электронный ресурс]. – 2008. – Режим доступа : http://www.e-teaching.ru/po/Pages/guide.aspx.

Семиченко В. А. Методологічна культура викладача вищої школи як умова формування його професіоналізму / В. А. Семиченко // Науковий вісник МДУ. Серія: Педагогічні науки : [зб. наук. праць] / за ред. В. Д. Будака, О. М. Пєхоти]. – Миколаїв : МДУ, 2006. – Вип. 12, т. 1. – С. 43–50.

Украина оказалась на четвертомместе по использованию студентами ноутбуков [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://proit.com.ua/news/soft/2011/10/11/132229.html

Федоров А. В. Социальныекоммуникации: новое в науке, образовании, технологиях / А. В. Федоров // Материалы междунар. науч.-практ. конф. – СПб. : Роза мира, 2004. – С. 83–86.

Хміль Н. Формування навичок ефективного використання блогів у майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів / Н. Хміль, С. Дяченко // Проблеми підготовки сучасного вчителя. – 2012. – № 5(Ч. 2). – C. 188–193.

##submission.downloads##

Як цитувати

Зданевич, Л. (2020). ВИКОРИСТАННЯ ОСВІТНІХ ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСІВ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ДО РОБОТИ З ДОШКІЛЬНИКАМИ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2). https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2014.196839

Номер

Розділ

Статті