ДИТЯЧИЙ РУХ ТА ЙОГО ЗНАЧЕННЯ В ПЕДАГОГІЧНІЙ СПАДЩИНІ ІВАНА СОКОЛЯНСЬКОГО (1889–1960)
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2014.196841Ключові слова:
Дитячий рух, Іван Соколянський, педагогічна спадщина, children’s movement, Ivan Sokolyansky, pedagogical heritage.Анотація
У статті описується багата подіями і досить драматична педагогічна діяльність педагога, педолога, фахівця з проблем спеціальної педагогіки, відомого теоретика вітчизняного дитячого руху 20-х років ХХ ст. І. Соколянського (1889–1960), висвітлено місце дитячого руху в педагогічній спадщині вченого. Автором проаналізовано внесок І. Соколянського у розвиток дитячого руху, здійснено аналіз публікацій та статей педагога, в яких він описував свої думки та теоретико-методичні доробки розвитку вітчизняного дитячого руху.
В статье описывается богатая событиями и достаточно драматическая педагогическая деятельность педагога, педолога, специалиста по проблемам специальной педагогики, известного теоретика отечественного детского движения 20-х годов ХХ в. И. Соколянского (1889–1960), освещено место детского движения в педагогическом наследии ученого. Автором проанализирован вклад И. Соколянского развития детского движения, осуществлен анализ публикаций и статей педагога, в которых он описывал свои мысли и теоретико-методические доработки развития отечественного детского движения.
This article describes the eventful and rather dramatic pedagogical activity teacher, pedologists, expert on issues of special pedagogy known theorist of national children’s movement of the 20’s of the twentieth century. І. Sokolyansky (1889-1960) covered place children’s movement in the pedagogical heritage scientist. The author analyzes the contribution of I. Sokolyansky to the development of children’s movement, the analysis of publications and articles teacher, in which he described his ideas and theoretical and methodological revision of the national children’s movement.
Посилання
Басилова Т. А. Иван Афанасьевич Соколянский / Т. А. Басилова // Дефектология. – 1989. – № 2. – С. 4–7.
Войтинська А. Проти шкідництва Харківської педагогічної школи на ділянці ком- дитруху / А. Войтинська // Дитячий рух. – 1934. – № 3. – С. 7–11.
Єфіменко Н. В. Іван Панасович Соколянський / Н. В. Єфіменко. – К., 2000. – 104 с.
Коляда Н. М. Іван Панасович Соколянський (1889–1960) – теоретик дитячого руху в Україні (20-ті роки ХХ ст.) / Н. М. Коляда // Наддніпрянська Україна: історичні процеси, події, постатті : зб. наук. пр. / Міністерство освіти і науки України, Дніпропетр. наук. університет ім. О. Гончара. – Дніпропетровськ, 2008. – Вип. 6. – С. 278–283.
Репресовані педагоги України: жертви політичного терору (1920–1941) / В. І. Марочко, Г. Хілліг. – К. : Наук. світ, 2003. – С. 111–123.
Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України ; головний ред. В. Г. Кремень. – К. : Юрінком Інтер, 2008. – С. 833
Соколянський Іван Панасович // Українська педагогіка в персоналіях : навчальний посібник : у 2 кн. Кн. 2. ХХ століття / за ред. О. В. Сухомлинської. – К. : Либідь, 2005. – С. 296–302.
Соколянський І. До питання про методику праці в комдитгрупах і установах соціального виховання / Іван Соколянський // Дитячий рух. – 1925. – № 2. – С. 9–20.
Соколянський І. Про методику праці в комдитгрупах й установах соцвиху / Іван Соколянський // Радянська освіта. – 1925. – № 12. – С. 23–24.
Соколянський І. Дитрух – школа – учитель / Іван Соколянський // Радянська освіта. – 1925. – № 5. – С. 15–16.
Соколянський І. Ув’язка соцвиху з дитячим рухом / Соколянський І. // Радянська освіта. – 1925. – № 2. – С. 18.