РОЗВИТОК ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ЕКОНОМІЧНИХ ДИСЦИПЛІН В УМОВАХ АСПІРАНТУРИ

Автор(и)

  • Оксана Коваль

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2014.196843

Ключові слова:

Педагогічна майстерність, розвиток педагогічної майстерності викладачів-економістів, професiоналiзм педагогічної дiяльностi, pedagogical skill, art teaching improvement of economics educators, professionalism pedagogical activity.

Анотація

У статті розглянуто теоретичне обґрунтування розвитку педагогічної майстерності майбутніх викладачів вищої економічної школи в умовах аспірантури на основі досвіду психолого-педагогічної підготовки майбутніх науково-педагогічних кадрів в Тернопільському національному економічному університеті. Розкрито психолого-педагогічні аспекти навчальної діяльності викладачів і студентів, дидактичні основи навчання, формування умінь та навичок підготовки й проведення основних форм аудиторних занять (лекцій, семінарських, практичних, лабораторних), організації самостійної роботи студентів, реалізації системи контролю засвоєння знань, вмінь та навичок, використання сучасних технологій у процесі навчання й виховання.

В статье рассмотрено теоретическое обоснование развития педагогического мастерства будущих преподавателей высшей экономической школы в условиях аспирантуры на основе опыта психолого-педагогической подготовки будущих научно-педагогических кадров в Тернопольском национальном экономическом университете. Раскрыты психолого-педагогические аспекты учебной деятельности преподавателей и студентов, дидактические основы обучения, формирования умений и навыков подготовки и проведения основных форм аудиторных занятий (лекций, семинарских, практических, лабораторных), организации самостоятельной работы студентов, реализации системы контроля усвоения знаний, умений и навыков, использования современных технологий в процессе обучения и воспитания.

The article describes the theoretical basis of development of pedagogical skills of future teachers in the School of Economics graduate conditions based on the experience of psychological and pedagogical training of the future of the teaching staff at the Ternopil National Economic University. Reveals psychological and pedagogical aspects of educational activities of teachers and students, teaching basics of education, formation and skills training and performing basic forms of classes (lectures, seminars, practical laboratory), organization of independent work of students, implementation of control systems of learning and skills, the use of modern technology in teaching and education.

Посилання

Авраменко Б. В. Умови формування дидактичної культури майбутніх науково-педагогічних кадрів у процесі навчання в аспірантурі / Авраменко Б. В. // Освіта і наука в Україні : матеріали Всеукр. наук. конф. (м. Дніпропетровськ, 21–22 червня 2013 р.) / наук. ред. О. Ю. Висоцький. – Дніпропетровськ, 2013. – С. 117–120.

Багаева И. Д. Профессионализм педагогической деятельности и основы его формирования у будущего учителя : автореф. дис. на соиск. ученой степени докт. пед. наук / И. Д. Багаева. – УстьКаменогорск, 1991. – 36 с.

Бодалев А. А. О предмете акмеологии / А. А. Бодалев // Психологический журнал. – 1993. – № 1. – С. 73–78.

Ковальчук В. І. Педагогічна майстерність викладача, як основа його компетентності / Ковальчук В. І. // Педагогічна майстерність як система професійно мистецьких компетентностей : зб. матеріалів ІХ Міжнародних педагогічно-мистецьких читань пам’яті професора О. П. Рудницької / гол. ред.: І. А. Зязюн. – Чернівці : Зелена Буковина, 2011. – Вип. 3(7). – С. 569–579.

Козинець І. І. Шляхи підвищення педагогічної майстерності викладачів економічних дисциплін / І. І. Козинець // Духовність особистості. – Луганськ : вид-во СНУ ім. В. Даля. – 2011. – Вип. 5. – С. 62–71.

Кошманова Т. С. Розвиток педагогічної освіти у США (1960–2000 рр.) : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / Т. С. Кошманова. – К., 2002. – 20 с.

Кримська Г. І. Шляхи пiдвищення професiоналiзму та продуктивностi дiяльностi майбутнього педагога / Г. І. Кримська // Проблеми формування особистостi вчителя та шляхи його пiдготовки до всебiчного розвитку учня : тези доповiдей науково-практичного семiнару. – Луцьк, 1989. – С. 57–59.

Кузьмина Н. В. Понятие «педагогическая система» и критерии ее оценки / Н. В. Кузьмина // Методы системного педагогического исследования. – Л. : ЛГУ, 1980. – С. 46–57.

Основи психології та педагогіки вищої школи (пам’ятка для аспірантів) : навчально-методичний посібник / [упоряд. О. Є. Коваль]. – Тернопіль : ВПЦ «Економічна думка ТНЕУ», 2013. – 93 с.

Педагогічна майстерність : [підручник] / І. А. Зязюн, Л. В. Крамущенко, І. Ф. Кривонос та ін. / за ред. І. А. Зязюна. – 2-ге вид., допов. і переробл. – К. : Вища школа, 2004. – 442 с.

Стахневич В. І. Деякі аспекти педагогічної майстерності викладача вищої школи / В. І. Стахневич // Науковий вісник нац. університету біоресурсів і природокористування України. – Ч. 1: Педагогіка. Психологія. Філософія. – 2011. – № 159. – С. 91–98.

##submission.downloads##

Як цитувати

Коваль, О. (2020). РОЗВИТОК ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ЕКОНОМІЧНИХ ДИСЦИПЛІН В УМОВАХ АСПІРАНТУРИ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2). https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2014.196843

Номер

Розділ

Статті