ОГЛЯД ІСНУЮЧИХ КЛАСИФІКАЦІЙ ПЕДАГОГІЧНИХ ЗАДАЧ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2014.196869Ключові слова:
Педагогічна ситуація, педагогічна задача, класифікація, pedagogical situation, pedagogical task classification.Анотація
У статті висвітлюються існуючі класифікації педагогічних задач, які сприяють формуванню професійних умінь у майбутніх учителів, розглянуто основні категоріальні поняття, зокрема, «педагогічна задача» та «педагогічна ситуація». Вивчається та узагальнюється педагогічний та організаційний досвід щодо класифікації педагогічних задач. Визначено базову класифікацію для формування професійних умінь у майбутніх учителів. Узагальнено функції педагогічних задач: формування методології, оволодіння теоретичними та практичними знаннями, нормами і правилами педагогічної техніки; розвиток оперативного мислення; формування професійно-педагогічних умінь.
В статье освещаются существующие классификации педагогических задач, которые способствуют формированию профессиональных умений у будущих учителей, рассмотрены основные категориальные понятия, в частности, «педагогическая задача» и «педагогическая ситуация». Изучается и обобщается педагогический и организационный опыт по классификации педагогических задач. Определена базовая классификация для формирования профессиональных умений у будущих учителей. Произведен обзор функций педагогических задач: формирование методологии, овладение теоретическими и практическими знаниями, нормами и правилами педагогической техники; развития оперативного мышления; формирования профессионально-педагогических умений.
The article highlights the existing classification of educational problems that contribute to the formation of professional skills of the future teachers, the basic categorical concepts, including «educational task» and «educational situation». Studied and generalized pedagogical and organizational experience in teaching classification tasks. Established the basis for the classification of formation of professional skills of future teachers. Generalized functions educational problems: the formation of the methodology mastering theoretical and practical knowledge, rules and regulations of educational technology; development of operational thinking; formation of professional and pedagogical skills.
Посилання
Годник С. М. Педагогические ситуации в воспитании школьников / С. М. Годник, Л. Ф. Спирин, М. Л. Фрумкин. – Воронеж : Изд-во ВГУ, 1985. – 143 с.
Кулюткин Ю. Н. Психологические особенности деятельности учителя: мышление учителя / Ю. Н. Кулюткин. – М. : Педагогика, 1990. – С. 7–26.
Леонтьев А. Н. Деятельность. Сознание. Личность / А. Н. Леонтьев. – М. : Изд-во полит. лит-ры, 1975. – 304 с.
Мороз О. Г. Підготовка майбутнього вчителя: зміст та організація : навчальний посібник / Мороз О. Г., Сластьонін В. О., Філіпенко Н. І. – К., 1997. – 168 с.
Національна доктрина розвитку освіти [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/347/2002.
Підготовка майбутнього вчителя до впровадження педагогічних технологій : [навчальний посібник] / О. М. Пєхота, В. Д. Будак, А. М. Старева та ін. ; [за ред І. А. Зязюна, О. М. Пєхоти]. - К. : Видавництво А.С.К., 2003. – 240 с.
Рубинштейн С. Л. О мышлении и путях его исследования / Сергей Леонидович Рубинштейн. – М. : Изд-во АН СССР, 1958. – 147 с.
Спирин Л. Ф. Теория и технология решения педагогических задач / Л. Ф. Спирин. – М. : Российское педагогическое агентство, 1997. – 154 с.
Унгурян І. К. Шляхи розв’язування педагогічних ситуацій / І. К. Унгурян // Педагогічна майстерня. – № 12(24) грудень 2012 р. – С. 26–29.
Учителям и родителям о психологии підростка / [под ред. И. В. Аракеловой]. – М., 1990. – 304 с.
Фрумкин М. Л. Учебно-познавательные задачи в профессионально-педагогической подготовке учителя / Л. М. Фрумкин // Советская педагогіка. – 1981. – № 11. – С. 83–87.