РОЗВИТОК КОМУНІКАТИВНО-РЕГУЛЮЮЧОЇ СПРОМОЖНОСТІ ЯК ОДИН З НАПРЯМІВ У РОБОТІ З ФОРМУВАННЯ КОНЦЕРТМЕЙСТЕРСЬКИХ ІНТЕРПРЕТАЦІЙНИХ УМІНЬ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2014.196875Ключові слова:
Концертмейстерські інтерпретаційні вміння, комунікативно-регулююча спроможність, методи, майбутні вчителі музичного мистецтва.Анотація
У статті актуалізовано проблему розвитку комунікативно-регулюючої спроможності як одного з напрямів у роботі з формування концертмейстерських інтерпретаційних умінь майбутніх учителів музичного мистецтва. Висвітлено шляхи розвитку досліджуваного феномену, який актуалізується вміннями здійснювати вербальне повідомлення, музично-виконавський показ, встановлювати й підтримувати зворотний зв’язок у спілкуванні. Запропоновано використання широкого кола мистецьких (у тому числі проблемних та інтерактивних) методів навчання. Доведено ефективність застосування запропонованого педагогічного інструментарію.
В статье актуализирована проблема развития коммуникативно-регулирующей способности как одного из направлений в работе по формированию концертмейстерских интерпретационных умений будущих учителей музыкального искусства. Отражены пути развития исследуемого феномена, который актуализирован умениями совершать вербальное сообщение, музыкально-исполнительский показ, устанавливать и поддерживать обратную связь в общении. Предложено использование широкого круга специальных методов обучения музыкальному искусству (в том числе проблемных и интерактивных). Доказана эффективность использования предложенного педагогического инструментария.
The article defines the problem of communication-regulatory capacity as one of the trends in the formation of concertmaster’s interpretational skills. The article deals with the ways of development of the phenomenon under study, which is updated by skills to carry verbal messages, music and performing display, to obtain and maintain feedback in communication. The author proposes to use a wide range of art (including problematic and interactive) methods. The efficiency of application of the proposed teaching tools is proved in the article.
Посилання
Василевська-Скупа Л. П. Формування комунікативних умінь майбутніх учителів музики в процесі фахової вокально-хорової підготовки : дис. ... кандидата пед. наук : 13.00.04 / Василевська-Скупа Людмила Павлівна. – Вінниця, 2007. – 249 с.
Падалка Г. М. Педагогіка мистецтва (Теорія і методика викладання мистецьких дисциплін) / Галина Микитівна Падалка. – К. : Освіта України, 2008. – 274 с.
Плешкова Н. И. Формирование умений педагогического общения у студентов (на материале музыкально-педагогических факультетов) : автореф. дис. на соиск. ученой степени канд. пед. наук : спец. 13.00.02 «Методика преподавания музыки и музыкальное воспитание» / Н. И. Плешкова. – К., 1995. – 24 с.
Проворова Є. М. Методичні засади формування комунікативної компетентності майбутнього вчителя музики : дис. ... кандидата пед. наук : 13.00.02 / Проворова Євгенія Михайлівна. – К., 2008. – 248 с.
Пустовит В. И. Формирование распределённого внимания в процессе профессиональной подготовки учителя-музыканта (На материале концертмейстерского класса педвуза) : автореф. дис. на соиск. ученой степени канд. пед. наук : спец. 13.00.02 «Методика преподавания музыки и музыкальное воспитание» / В. И. Пустовит. – М., 1981. – 16 с.
Софроній З. В. Методика формування виконавської уваги майбутніх учителів музики у процесі вивчення диригентсько-хорових дисциплін : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.02 «Теорія та методика музичного навчання» / З. В. Софроній. – К., 2010. – 22 с.
Технологія спілкування (комунікативна компетентність учителя: сутність і шляхи формування) / С. Д. Максименко, М. М. Заброцький. – К. : Главник, 2005. – 112 с.