ВПЛИВ ГРОМАДСЬКИХ РУХІВ НА РОЗВИТОК ВИЩОЇ ГУМАНІТАРНОЇ ОСВІТИ ФРАНЦІЇ: ІСТОРИЧНИЙ АСПЕКТ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2014.196878Ключові слова:
Громадські організації, громадські течії, науково-дослідницька робота, процес реформування, реформаторський рух, університет, факультет.Анотація
У статті розкриваються погляди французьких громадських діячів другої половини ХІХ ст. на проблему реформування вищої освіти. Проаналізовано вплив громадської думки на освітню політику уряду Франції досліджуваного періоду. Визначено основні результати процесу реорганізації та розвитку університетської освіти кінця ХІХ ст.: мережа факультетів, розпорошених по невеликим містам Франції, була об’єднана у кілька університетів; теорія розбудови університетської освіти, зокрема гуманітарної, будувалась на ідеях ефективності, децентралізації, розвитку науки.
В статье раскрываются взгляды французских общественных деятелей второй половины ХІХ в. на проблему реформирования высшего образования. Проанализировано влияние общественного мнения на образовательную политику правительства Франции исследуемого периода. Определены основные результаты процесса реорганизации и развития университетского образования конца ХІХ в.: сеть факультетов, распыленных по небольшим городам Франции, была объединена в несколько университетов; теория перестройки университетского образования, в частности гуманитарного, строилась на идеях эффективности, децентрализации, развития науки.
In the article the looks of the French publicmen of the second half of ХІХ age open up to the problem of reformation of higher education. Influence of public opinion is analysed on the educational policy of government of France of the probed period. Certainly basic results of process of reorganization and development of university formation of end of ХІХ age: the network of faculties, nebulizer for to the small cities of France, was incorporated in a few universities; the theory of re-erecting of university education, in particular humanitarian, was built on the ideas of efficiency, decentralization, development of science.
Посилання
Максименко А. П. Університетська освіта Франції: становлення і розвиток у ХІХ–ХХ століттях / Анатолій Петрович Максименко ; Київський національний лінгвістичний університет. – К. : КНПУ, 2007. – 199 с.
Радул О. С. Історія вищої школи Європи (V ст. – сер ХХ ст.) / Ольга Сергіївна Радул. – Кіровоград : Імекс-ЛТД, 2011. – 535 с.
Liard L. Universites et fakultes / L. Liard. – Paris : 1890. – 440 p.
Prost A. L’enseignement s’est-il democratise? / A. Prost. – P. : RUF, coll. «Sociologies», 1986. – 235 p.
Prost A. Le passe du present: d’ou viennent les NFM? Aktes du Collogue INRP, Les tedances nouvelles dans la formation des enseignants / A. Prost // Revue INRP. – Versailles : 1991. – P. 82–113.
Verger J. Histoire des universites en France / J. Verger. – Toulouse : Editions Privat, 1986. – 425 p.