РОЛЬ ЗМІСТУ ОСВІТИ У ФОРМУВАННІ МОВНОЇ ОСОБИСТОСТІ ДИТИНИ-ДОШКІЛЬНИКА

Автор(и)

  • Тетяна Степанова

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2014.197066

Ключові слова:

Мовна особистість, комунікативна компетентність, зміст мовної освіти, комунікативно-діяльнісний підхід, мовленнєве спілкування, language personality, communicative competence, content of language education, communicative-activity approach, speaking communication.

Анотація

У статті дається аналіз Концепцій мовної особистості, коротка характеристика змістових ліній у змісті навчання української мови. Уточнюється сутність поняття «мовна особистість», розкривається важливість навчання мови у формуванні інтелекту дитини. Визначається роль комунікативно-діяльнісного підходу в навчанні мови та мовленнєвого спілкування.

В статье дается анализ Концепций языковой личности, короткая характеристика содержательных линий в содержании обучения украинскому языку. Уточняется сущность понятий «языковая личность», раскрывается важность обучения языку в формировании интеллекта ребенка. Определяется роль коммуникативно-деятельного подхода в обучении языку и речевому общению.

The article deals with the analysis of the Language Personality Concept and a brief characteristic of content lines in the content of teaching the Ukrainian language. The author determines the meaning of the notion «language personality» and discloses the importance of teaching a language for the formation of a child’s intellect. The role of the communication-activity approach in the teaching a language and speaking communication is also given.

Посилання

Біляєв О. М. Концепція мовної освіти в Україні / О. М. Біляєв, М. С. Вашуленко, В. М. Плахотник // Рідна школа. – 1994. – № 9. – С. 71–73.

Богуш А. Мовленнєвий компонент дошкільної освіти : навч.-метод. посібн. для вих. / укл. А. М. Богуш. – Одеса : Ярослав, 2004. – 176 с.

Богуш А. Мовленнєвий розвиток дітей: від народження до семи років : монографія / А. Богуш. – К. : Видавничий Дім «Слово», 2004. – 376 с.

Бондаренко Н. Державна мова у контексті мовної освіти / Неллі Бондаренко // Дивослово. – 1996. – № 4. – С. 30–33.

Гавриш Н. Розвиток мовлення та навчання дошкільнят рідної мови: мета і завдання / Наталя Гавриш // Дошкільне виховання. – 2003. – № 7. – С. 12–13.

Єрмоленко С. Навчально-виховна концепція вивчення української (державної) мови / С. Єрмоленко, Л. Мацько // Дивослово. – 1994. – № 7. – С. 28–33.

Караулов Ю. Н. Русский язык и языковая личность / Ю. Н. Караулов; ответ. ред. Д. Н. Шмелев. – М. : Наука, 1987. – 261 с.

Концепція мовної освіти 12-річної школи / [Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки АПН України] // Дивослово. – 2004. – № 3. – С. 76–80.

Лисина М. И. Становление потребности детей в общении со взрослым и сверстником / М. И. Лисина, Л. Н. Галигузова // Исследование по проблемам возрастной и педагогической психологии. – М., 1980. – С. 55–78.

Лінгводидактика в сучасних закладах освіти : колективна монографія / заг. ред. А. М. Богуш. – Одеса : ПНЦ АПН України, 2001. – 269 с.

Мацько Л. Українська мова: формування національної свідомості / Л. Мацько // Проблеми виховання. – 1998. – С. 66–69.

##submission.downloads##

Як цитувати

Степанова, Т. (2020). РОЛЬ ЗМІСТУ ОСВІТИ У ФОРМУВАННІ МОВНОЇ ОСОБИСТОСТІ ДИТИНИ-ДОШКІЛЬНИКА. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2). https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2014.197066

Номер

Розділ

Статті