НАПРЯМИ ПРОФІЛІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ В АМЕРИКАНСЬКІЙ СТАРШІЙ ШКОЛІ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2014.197119Ключові слова:
Профилизация, направления обучения, старшая школа США.Анотація
У статті аналізуються особливості навчання на академічному, професійно-технічному та багатопрофільному напрямах у системі середньої освіти США. Автор з’ясовує, що диференціація навчання учнів найповніше втілюється в старшій школі, де значна кількість елективів допомагає старшокласникам обрати певний профіль навчання. Аналіз особливостей системи середньої освіти США допоміг з’ясувати автору, що така організація навчання створює умови для розвитку особистості відповідно до її потреб та професійного самовизначення.
В статье анализируются особенности обучения на академическом, профессионально-техническом и многопрофильном направлениях в системе среднего образования США. Автор выясняет, что дифференциация обучения учащихся полнее всего осуществляется в старшей школе, где значительное количество элективов помогает старшеклассникам выбрать определенный профиль обучения. Анализ системы среднего образования США дает основания автору утверждать, что такая организация обучения создает условия для развития личности в соответствии с ее потребностями и профессиональным самоопределением.
In the article the peculiarities of academic, vocational and multi-field directions learning in the system of the US secondary education are analyzed. The author finds out that profile differentiated student learning is especially effective at high school, where the large number of electives helps the high school students to choose the most suitable for them learning profile. The analysis of the US secondary education system gives the author reasons to conclude that such education organization creates possibilities for personal development in accordance with the necessities and professional selfdetermination.
Посилання
Шутова М. О. Проблеми реформування загальної середньої освіти в США (1950-ті – 1990-ті рр.) : дис. … кандидата пед. наук : 13.00.01 / Шутова Марія Олександрівна. – К., 2004. – 195 с.
Сбруєва А. А. Порівняльна педагогіка : навч. посібник / Аліна Анатолієвна Сбруєва. – Суми : Редакційно-видавничий відділ СДПУ, 2002. – 300 с.
Lewes P. H. A model for the computers in the school / P. H. Lewes. – N.Y., 1988. – 122 p.
Simpson R. Education 2000 A. D.: a peek into the future / R. Simpson // USA Today. – 1992. – Vol. 120. – № 2560. – P. 87–94.