ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ НАУКОВИХ ЗАСАД МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ ЕЛЕМЕНТІВ ЛЕКСИКОЛОГІЇ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ

Автор(и)

  • Марія Греб

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2014.197138

Ключові слова:

Наукові засади методики навчання лексикології, напрями розширення словника учнів початкової школи, педагогічний досвід.

Анотація

У статті розкрито тенденції розвитку наукових засад методики навчання елементів лексикології в початковій школі, окреслено вузлові аспекти подальших методичних пошуків у царині дидактичної лексикології. Проведено ретроспективний аналіз організації і здійснення навчально-виховного процесу в освітніх закладах України від середини XVI ст. й донині, що дозволило виявити вплив національного історичного досвіду розвитку методики навчання лексикології на форми її організації і здійснення в сучасних умовах, з’ясувати провідні тенденції в системі роботи зі словом у початковій школі, окреслити домінанти як специфічні системні цінності в теорії навчання і виховання учнів.

Посилання

Ананьин С. П. Экскурсионный метод преподавания / С. П. Ананьин. – М. : Путь просвещения, 1922. – 146 с.

Бескин М. Дальтон-план и метод проектов / М. Бескин // Просвещение на транспорте. – 1924. – № 11. – С. 12–17.

Гохберг О. С. Проблема розробки та реалізації гнучких педагогічних технологій навчання у вузі / О. С. Гохберг. – К. : Академія, 1995. – 240 с.

Доброхотов С. Методы преподавания в трудовой школе и их классификация / С. Доброхотов // Просвещение на транспорте. – 1925. – № 11.

Лавріненко О. А. Педагогічна майстерність в історико-педагогічному вимірі: теорія, практика, поступ : [монографія] / О. А. Лавріненко. – К. : Богданова А. М., 2009. – 328 с.

Любицина М. И. Индивидуальный подход к учащимся младших классов в процессе самостоятельной работы : дис. … кандидата пед. наук / М. И. Любицина – М., 1950. – 176 с.

Майборода В. К. Із історії реформування системи управління народною освітою в Україні (1917–1920 рр.) / В. К. Майборода // Вісник УАДУ, 1996. – № 3. – С. 85–89.

Методика навчання української мови в початковій школі : навч.-метод. посібник для студентів вищ. навч. закладів / за ред. М. С. Вашуленка. – К. : Літера ЛТД, 2010. – 364 с.

Положение о единой трудовой школе // Народное образование в СССР. Образовательная школа : сборник документов (1917–1973 гг.). – М., 1974. – С. 133–137.

Положение о районном педологическом кабинете, утверждённое заместителем наркома 22 марта 1931 г. // Бюллетень народного комиссариата по просвещению РСФСР. – 1931. – № 14–15. – С. 24–26.

Постанова ЦК КПРС та Ради Міністрів СРСР «Про дальше вдосконалення навчання, виховання учнів загальноосвітніх шкіл і підготовка їх до праці» // Основні документи про школу : [збірник-довідник] / упорядник Є. С. – К. : Радянська школа, 1982. – С. 48–56.

Савченко О. Я. Дидактика початкової школи : підручник для студ. пед. факультетів / О. Я. Савченко. – К. : Абрис, 1997. – 304 с.

Сухомлинський В. О. Вибрані твори : у 5 т. / В. О. Сухомлинський. – К. : Радянська школа, 1976.

Ушинский К. Д. Педагогическая поездка по Швейцарии // Coбp соч. : в 10-ти тт. – Т. 3. / К .Д. Ушинский. – М. – Л. : Изд-во АПН РСФСР, 1948. – 356 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Греб, М. (2020). ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ НАУКОВИХ ЗАСАД МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ ЕЛЕМЕНТІВ ЛЕКСИКОЛОГІЇ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2). https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2014.197138

Номер

Розділ

Статті