ФОРМУВАННЯ ЧУТТЯ МОВИ В МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ У ПРОЦЕСІ РОБОТИ НАД ХУДОЖНІМИ ТЕКСТАМИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2014.197145Ключові слова:
Мова, мовлення, мовна особистість, мовленнєва діяльність, мовне чуття, текст, художній текст, текст-опис.Анотація
У статті розглядається формування мовного чуття молодших школярів на початковому етапі шкільної освіти. Обґрунтовується доцільність вироблення в учнів мовного чуття та висвітлюються особливості діяльності вчителя-класовода, спрямованої на його формування під час аналізу різних видів художніх текстів. Пропонуються вправи і завдання, метою яких є розвиток у школярів чуття слова, розуміння доцільності його уживання у відповідних комунікативних ситуаціях, уміння відчувати й оцінювати його художньо-виразовий, естетичний потенціал, користуватися засобами мови залежно від мети висловлювання у процесі роботи над текстами-описами.
Посилання
Боринштейн Є. Соціокультурні особливості мовної особистості / Євген Боринштейн // Соціальна психологія. – 2004. – № 5. – C. 63–71.
Караулов Ю. Н. Русская языковая личность и задачи ее изучения / Ю. Н. Караулов, Е. В. Красильникова // Язык и личность. – М. : Наука, 1989. – С. 3–11.
Куранова С. І. Основи психолінгвістики : навчальний посібник / С. І. Куранова. – К. : ВЦ «Академія», 2012. – 208 с.
Мацько Л. Українська мова в освітньому просторі : навчальний посібник / Любов Мацько. – К., 2009. – 606 с.
Мацько Л. Поетична мовотворчість Тараса Шевченка: концептуально-стилістичний аналіз в аспекті комунікативної лінгвістики / Любов Мацько // Дивослово. – 2014. – № 5. – С. 26–31.
Словник української мови / І. Білодід та ін. [в 11 томах]. – К. : Наукова думка, 1980. – Т. 11. – 699 с.