ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМИ В ШКІЛЬНІЙ ЛІНГВОДИДАКТИЦІ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2014.197152Ключові слова:
Україномовна освіта, мовна особистість, шкільна лінгводидактика, напрями лінгводидактики, методи навчання.Анотація
У статті з позицій антропозорієнтованої парадигми порушено проблему пріоритетних напрямів розвитку теорії навчання української мови в школі. Розглянуто засадничі ідеї, пов’язані з когнітивним, герменевтичним, соціокультурним, комунікативним напрямами, кожен із яких становить окрему теоретичну модель мовної освіти. Визначено особливості цих напрямів, виділено відповідні методи навчання, зв’язок між якими характеризується відношеннями взаємодоповнюваності. Спрямовано увагу на холістичний підхід до лінгводидактичних напрямів у пошуку шляхів розв’язання комплексних цільових завдань, пов’язаних із розробленням ефективних методик особистісно орієнтованого навчання мови.
Посилання
Бацевич Флорій. Духовна синергетика рідної мови: лінгвофілософські нариси / Ф. С. Бацевич. – К. : Академія, 2009. – 192 с.
Караулов Ю. Н. Русский язык и языковая личность / Караулов Ю. Н. – М. : Наука, 1987. – 263 с.
Мамчур Л. І. Перспективність і наступність у формуванні комунікативної компетентності учнів основної школи : [монографія] / Л. І. Мамчур. – Умань : Видавець «Сочінський», 2012. – 449 с.
Мацько Л. І. Українська мова в освітньому просторі / Л. І. Мацько. – К. : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2009. – 607 с.
Нікітіна А. В. Педагогічний дискурс учителя-словесника : [монографія] / А. В. Нікітіна. – К. : Ленвіт, 2013. – 338 с.
Омельчук С. Навчання морфології української мови на засадах дослідницького підходу : теорія і практика : [монографія] / Сергій Омельчук. – К. : Генеза, 2014. – 368 с.
Пентилюк М. І. Концепція когнітивної методики навчання української мови / М. Пентилюк, А. Нікітіна, О. Горюшкіна // Дивослово. – 2004. – № 8. – С. 5–9.