ФУНКЦІЇ ПІДРУЧНИКА ЯК ПРОВІДНОГО КОМПОНЕНТА НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ШКІЛЬНОГО ПРЕДМЕТУ (на прикладі географії)

Автор(и)

  • Олександр Стадник

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2014.197256

Ключові слова:

Підручник, функції, навчально-методичне забезпечення, шкільний предмет, географія, засіб навчання.

Анотація

Стаття присвячена питанням створення підручника як засобу навчання шкільного предмету. З’ясовано, що підручник є універсальним комплексним засобом навчання, носієм предметного змісту освіти, визначеного програмою і, значною мірою, видів діяльності суб’єктів навчального процесу. Розглянуті наукові підходи до типології дидактичних функцій підручника. Запропоновано і розкрито функції підручника як провідного компонента навчально-методичного забезпечення шкільного предмету.

Посилання

Бабанский Ю. К. Дидактические проблемы совершенствования учебных комплексов / Ю. К. Бабанский // Проблемы школьного учебника. – 1980. – Вып. 8. – С. 17–33.

Баринова И. И. Роль учебника в системе обучения физической географии в современной школе : автореф. дис. на соиск. ученой степени докт. пед. наук : спец. 13.00.02 / И. И. Баринова. – СПб, 1994. – 55 с.

Бейлинсон В. Г. Арсенал образования / В. Г. Бейлинсон. – М. : Книга, 1986. – 286 с.

Голов В. П. Средства обучения географии и условия их эффективного использования : учеб. пособие для студентов пед. ин-тов / В. П. Голов. – М. : Просвещение, 1987. – 222 с.

Зуев Д. Д. Концепция типового проектирования и конструирования учебных изданий: реальность, проблемы, перспективы / Д. Д. Зуев // Проблемы школьного учебника. – 1988. – Вып. 18. – С. 286–319.

Зуев Д. Д. Школьный учебник / Д. Д. Зуев. – М. : Педагогика, 1983. – 240 с.

Ион А. Стратегические основы развития школьного учебника / А. Ион // Проблеми сучасного підручника : збірник наукових праць. – 2012. – Вип. 12. – С. 262–267.

Пичугина Г. В. Образовательная область «Технология»: каким быть учебнику / Г. В. Пичугина // Педагогика. – 2003. – № 3. – С. 44–51.

Назарова Т. С. Средства обучения: технология создания и использования / Т. С. Назарова, Е. С. Полат. – М. : Издательство УРАО, 1998. – 204 с.

Сігіда Т. В. Стратегія створення підручника як компонента науково-методичного забезпечення цілісного змісту освіти / Т. В. Сігіда // Проблеми сучасного підручника : збірник наукових праць. – 2011. – Вип. 11. – С. 73–80.

Скаткин М. Н. Проблемы теории учебника в отечественной дидактике / М. Н. Скаткин // Каким быть учебнику: дидактические принципы построения / под ред. И. Я. Лернера, Н. М. Шахмаева. – М., 1992. – Ч. 1. – С. 90–128.

Талызина Н. Ф. Управление процессом усвоения знаний / Н. Ф. Талызина. – М. : Изд-во Московского университета, 1975. – 344 с.

Трубачева С. Е. Трансформація функцій шкільного підручника в умовах компетентнісного підходу / С. Е. Трубачева // Проблеми сучасного підручника : збірник наукових праць. – 2011. – Вип. 11 – С. 17–23.

Фіцула М. М. Педагогіка / М. М. Фіцула. – Тернопіль, 1997. – 130 с.

Шаповаленко С. Г. Учебник в системе средств обучения / С. Г. Шаповаленко // Проблемы школьного учебника. – 1976. – Выпуск 4. – С. 37–50.

##submission.downloads##

Як цитувати

Стадник, О. (2020). ФУНКЦІЇ ПІДРУЧНИКА ЯК ПРОВІДНОГО КОМПОНЕНТА НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ШКІЛЬНОГО ПРЕДМЕТУ (на прикладі географії). Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2). https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2014.197256

Номер

Розділ

Статті