МОВНА ОСОБИСТІСТЬ СТУДЕНТА-ФІЛОЛОГА КРІЗЬ ПРИЗМУ КОМПЕТЕНТНІСНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2014.197257Ключові слова:
Мовна особистість, комунікативна компетентність, лінгвістична освіта, комунікація.Анотація
Статтю присвячено розгляду питання формування мовної особистості студента філологічної спеціальності. Автор вивчає історію дослідження проблеми мовленнєвого розвитку студентів ВНЗ у сучасних лінгводидактичних розвідках, з’ясовує, що виховання мовної особистості майбутнього філолога є основною метою лінгвістичної освіти. У статті доведено, що передумовою становлення мовної особистості є формування у неї комунікативної компетентності, яку З. В. Столяр розглядає як знання законів комунікації (вербальної й невербальної) та вміння їх дотримуватися залежно від обставин і умов спілкування.
Посилання
Бацевич Ф. С. Основи комунікативної лінгвістики : підручник / Ф. С. Бацевич. – К. : ВЦ «Академія», 2009. – 376 с.
Бех І. Д. Компетентнісний підхід у сучасній освіті [Електронний ресурс] / Бех Іван Дмитрович. – Режим доступу : http://ipv.org.ua/component/content/article/8-beh/56-2012-09-04-22-32-01.html
Голуб Н. Б. Культура діалогу на уроці української мови: проблеми і перспективи / Голуб Н. Б. // Наукові записки. Серія «Філологічна». – Острог : Видавництво Національного університету «Острозька академія», 2013. – Вип. 40. – С. 133–136.
Горошкіна О. М. Роль риторики в комунікативній підготовці учнів / Горошкіна О. М. // Наукові записки. Серія «Філологічна». – Острог : Видавництво Національного університету «Острозька академія», 2013. – Вип. 40. – С. 137–140.
Думанська Л. А. Особливості педагогічного спілкування в системі післядипломної освіти / Л. А. Думанська // Розвиток післядипломної педагогічної освіти України в умовах інтеграції. – Донецьк, 2007. – С. 99–105.
Зимняя И. А. Лингвопсихология речевой деятельности / Зимняя И. А. – М. : Московский психолого-социальный институт, Воронеж : НПО «МОДЭК», 2001. – 432 с.
Мамчур Л. І. Перспективність і наступність у формуванні комунікативної компетентності учнів основної школи : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня докт. пед. наук : спец. 13.00.02 «Теорія і методика навчання (українська мова)» / Л. І. Мамчур. – Херсон, 2012. – 44 с.
Мамчур Л. І. Пріоритетна роль комунікативної компетентності у формуванні мовної особистості учня сучасної школи / Мамчур Л. І. // Наукові записки. Серія «Філологічна». – Острог : Видавництво Національного університету «Острозька академія», 2013. – Вип. 40. – С. 155–159.
Омельчук С. А. Формування мовленнєво-комунікативних умінь учнів основної школи на завершальному етапі вивчення синтаксису : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.02 «Теорія та методика навчання (українська мова)» / С. А. Омельчук. – Київ, 2003. – 21 с.
Актуальні проблеми сучасної лінгводидактики : збірник статей. – К. : Ленвіт, 2011. – 256 с.
Пентилюк М. І. Мовна особистість учня в проспекції мовленнєвого спілкування / М. І. Пентилюк // Актуальні проблеми сучасної лінгво-дидактики : збірник статей. – К. : Ленвіт, 2011. – С. 80–84.
Симоненко Т. В. Реалізація компетентнісного підходу у процесі формування мовної особистості учителя-словесника / Тетяна Симоненко // Вісник Прикарпатського національного університету. Серія : Педагогіка. – Випуск XLIX : у 2-х ч. – 2013. – С. 348–353.