СТУПІНЬ РОЗРОБЛЕНОСТІ ПРОБЛЕМИ СТВОРЕННЯ ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ У ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІЙ ЛІТЕРАТУРІ

Автор(и)

  • Олена Ярошинська

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2014.197275

Ключові слова:

Освітнє середовище професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи, інформаційно-комунікаційне середовище, соціально-культурне середовище, навчально-виховне середовище.

Анотація

Актуальність розробки теоретико-методичних засад проектування освітнього середовища професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи зумовила ґрунтовний аналіз психолого-педагогічної літератури з проблеми дослідження. У статті розкрито ступінь розробленості проблеми створення основних компонентів освітнього середовища професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи. Представлено узагальнення науковців щодо використання сучасних технологій у процесі створення інформаційно-комунікаційного, соціально-культурного та навчально-виховного середовища.

Посилання

Аверинцев С. С. Эволюция философской мысли / С. С. Аверинцев // Культура Византии IV – пер. пол. VII в. – М. : Наука, 1984. – С. 42–77.

Алексеев О. М. Наскрізна конструкторсько-комп’ютерна підготовка в системі школа – коледж – ВНЗ // Проблеми освіти : науково-методичний збірник / кол. авт. − К. : ІЗМН, 1998. – Вип. 13. – С. 87–94.

Загальноуніверситетський проект «Електронна педагогіка»: третій етап / В. П. Андрущенко, А. П. Кудін, О. С. Падалка та ін. // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2011. – № 1(21). – Режим доступу до журналу : http://www.journal.iitta.gov.ua.

Бібік Н. М. Формування пізнавальних інтересів молодших школярів : навч.-метод. посіб. для вчителів поч. кл. / Н. М. Бібік. – К. : Інститут змісту і методів навчання, 1997. − 92 с.

Коміссаров В. О. Формування соціально-культурного простору середнього навчально-виховного закладу : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.01 «Загальна педагогіка та історія педагогіки» / В. О. Коміссаров. – К., 2003. – 24 с.

Кремень В. Г. Система освіти в Україні: сучасні тенденції і перспективи / В. Г. Кремень // Професійна освіта: педагогіка і психологія: Польсько-український, українсько-польський щорічник / за ред. Тадеуша Левовицького, Іоланти Вільш, Івана Зязюна, Неллі Ничкало. – К., Ченстохова, 2000. – № 2. – С. 16–17.

Кречетников К. Г. Проектирование образовательной среды в вузе / К. Г. Кречетников. – М. : Госкоорцентр, 2003. – 296 с.

Кулінка Ю. Педагогічний концепт використання інформаційно-комунікаційних технологій у процесі методичної підготовки майбутніх учителів технології / Ю. Кулінка // Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету ; І. Аносов (гол. ред.). Серія: Педагогіка. – Мелітополь, 2014. – № 1 (12). – С. 189−194.

Кушнір Н. О. Модель підготовки майбутніх учителів початкових класів до навчання основ інформаційно-комунікаційних технологій / Н. О. Кушнір // Інформаційні технології в освіті. – 2013. – № 17. – С. 147–153.

Лаппо В. Культурно-освітній простір класичного університету як передумова виховання духовних цінностей студентської молоді / В. Лаппо // Гармонізація культурно-освіпіього простору вищої школи : соціально-педагогічні аспекти : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (12–13 червня 2014 р.) / за заг. ред. д-ра філос. наук, проф. Молодиченка В. В. – Мелітополь : Видавництво МДПУ ім. Б. Хмельницького, 2014. – С. 168–170.

Леонова О. Образовательное пространство как педагогическая реальность / О. Леонова // Alma mater (Вестник высшей школы). – 2006. – № 1. – С. 36–40.

Леонтьева О. В. Культурно-образовательная среда вуза как психолого-педагогическая проблема [Електронний ресурс] / О. В. Леонтьева // Образование и общество. – 2009. – № 6. – Режим доступа : http://jeducation.ru/6_2009/106.html.

Литвинова С. Розвиток навчального середовища загальноосвітнього навчального закладу як наукова проблема / С. Литвинова // Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету; І. Аносов (гол. ред.). Серія: Педагогіка. – Мелітополь, 2014. – № 1(12). – С. 39–47.

Мелікова C. O. Інтерактивне навчання – інноваційна форма навчального процесу / С. О. Мелікова // Вісник Черкаського університету. Серія Педагогічні науки. – Черкаси, 2011. − Випуск 206. – С. 89–93.

Мертенс Е. С. Развитие культурно-образовательной среды Смоленской губернии во вторй половине ХІХ – начале ХХ века : дис. … кандидата пед. наук : 13.00.01 / Елена Сергеевна Мертенс. – Смоленск, 2006. – 218 с.

Освітологія: витоки наукового напряму : [монографія] / [за ред. В. О. Огнев’юка ; aвт. кол.: В. О. Огнев’юк, С. О. Сисоєва, Л. Л. Хоружа та ін.]. – К. : ВП «Едельвейс», 2012. – 336 с.

Основи нових інформаційних технологій навчання : посібник для вчителів / авт. кол. ; за ред. Ю. І. Машбиця ; Інститут психології ім. Г.С. Костюка АПН України. – К. : ІЗМН, 1997. – 264 с.

Радул В. До уявлень про соціальне середовище вищого навчального закладу / В. Радул // Наукові записки / ред. кол.: В. В. Радул, С. П. Величко та ін. − Кіровоград : РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2014. – Випуск 131. – С. 18–22. – (Серія: Педагогічні науки).

Савченко О. Я. Удосконалення професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів / О. Я. Савченко // Матеріали всеукраїнської науково-практичної конференції «Підготовка педагогічних кадрів до роботи в умовах нової структури і змісту початкової освіти. – Полтава, 2001. – С. 8.

Співаковський О. В. Побудова ІКТ інфраструктури ВНЗ: проблеми та шляхи вирішення / О. В. Співаковський, М. О. Вінник, Ю. Г. Тарасіч // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2014. – Том 39. – № 1. – С. 99–116.

Філософський словник соціальних термінів / за заг. ред. В. П. Андрушенка. – X. : Корвін, 2002. – 672 с.

Шалаєв И. К. От образовательных сред к образовательному пространству: понятие, формирование, свойства / И. К. Шалаєв, А. А. Веряев // Педагог. – 1999. – № 4. – С. 73–84.

Шишкіна М. П. Проблеми інформатизації освіти України в контексті розвитку досліджень оцінювання якості засобів ПСТ / М. П. Шишкіна, О. М. Спірін, Ю. Г. Запорожченко // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2012. – № 1(27). – Режим доступу : http://joumal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/ 632/483.

##submission.downloads##

Як цитувати

Ярошинська, О. (2020). СТУПІНЬ РОЗРОБЛЕНОСТІ ПРОБЛЕМИ СТВОРЕННЯ ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ У ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІЙ ЛІТЕРАТУРІ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2). https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2014.197275

Номер

Розділ

Статті