БАР’ЄР: ФАСИЛІТАТОР АБО ІНГІБІТОР ПІЗНАВАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ СТУДЕНТІВ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2014.197514Ключові слова:
Пізнавальна активність, бар’єр, прийом штучного створення бар’єру.Анотація
Стаття присвячена проблемі пізнавальної активності студентів. У праці доведено, що залежно від характеру бар’єри з однаковим успіхом можуть виконувати й творчу й деструктивну функцію стосовно діяча. Тобто бути як фасилітаторами, так і інгібіторами активності людини. У дослідженні обґрунтовано прийоми штучного створення бар’єрів у навчальному процесі у вищій школі, що сприяють активності студентів.
Посилання
Ананьев Б. Человек как предмет познания / Б. Ананьев. – СПб. : ЛГУ, 1968. – 343 с.
Бернштейн Н. Пути и задачи физиологии активности / Н. Бернштейн // Вопросы философии. – 1961. – № 6. – С. 16–21.
Лазурский А. Избранные труды по общей психологии. К учению о психической активности / А. Ф. Лазурский. – СПб. : Алетейя, 2001. – 192 с.
Лордкипанидзе Д. Дидактика Яна Амоса Коменского / Д. Лордкипанидзе. – М. : Учпедгиз, 1949. – 127 с.
Петровский В. Психология неадаптивной активности / В. Петровский. – М. : Прогресс, 1992. – С. 126–138.
Узнадзе Д. Психология установки / Д. Узнадзе. – М. : Наука, 1966. – 264 с.
Хрестоматія з педагогіки вищої школи : навчальний посібник / укладачі: В. Лозова, А. Троцко, О. Іонова, С. Золотухіна ; за заг. ред. В. Лозової – Х. : Віровець А. «Апостроф», 2011. – 408 с.
Шакуров Р. Эмоция. Личность. Деятельность (механизмы психодиагностики) / Р. Шакуров. – Казань : Центр инновационных технологий, 2001. – 180 с.
Щукина Г. Активизация познавательной деятельности учащихся в учебном процессе / Г. Щукина. – М. : Педагогика, 1979. – 135 с.
Ярославська Л. Дидактичні умови подолання педагогічних бар’єрів у процесі навчального співробітництва викладачів і студентів : дис. … кандидата пед. наук : 13.00.09 / Людмила Ігорівна Ярославська. – Харків, 2010. – 178 с.