ІНФОРМАЦІЙНА КОМПЕТЕНЦІЯ У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ МАЙБУТНЬОГО УЧИТЕЛЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.0.2013.197641Ключові слова:
Інформаційно-технологічна компетенція, інформаційні технології, професійна підготовка та розвиток, компетентнісний підхід, педагогічна культура, мотиваційна діяльність.Анотація
У статті розглядається структура інформаційно-технологічної компетенції майбутніх учителів професійної підготовки, яка зумовлена інтенсивним потоком інформації та швидким темпом амортизації знань у сучасному інформаційному суспільстві. Встановлено, що формування професійної педагогічної культури є довготривалим та багатоетапним процесом, який відбувається під впливом різних соціокультурних й індивідуально-психологічних факторів. В результаті дослідження доведено, що педагогічна компетентність є проміжним етапом на шляху до педагогічної майстерності, як наявність певного рівня сформованості знань, умінь і навичок, професійно важливих якостей та внутрішнього світу особистості, потреб, ціннісних орієнтацій, уявлень про людей, самого себе й результатів власної діяльності.
Посилання
Беспалов П. В. Компьютерная компетентность в контексте личностно-ориентированного обучения / П. В. Беспалов // Педагогика. – 2003. – № 4. – С. 41–45.
Богданова Д. А. Телекомунікації в школі / Д. А. Богданова // Інформатика і освіта. – 1997. – № 2. – С. 35–43.
Великий тлумачний словник сучасної української мови / гол. ред. В. Т. Бусел. – Київ : Ірпінь : ВТФ «Перун», 2004. – 1440 с.
Кузьмина Н. В. Методы системного педагогического исследования / Н. В. Кузьмина. – Л. : Изд-во ЛГУ, 1980. – 172 с.
Павлютенков Е. М. Профессиональное становление будущего учителя / Е. М. Павлютенков // Педагогика. – 1990. – № 11. – С. 64–69.
Пискунов А. И. Педагогическое образование: цель, задачи и содержание / А. И. Пискунов // Педагогика. – 1995. – № 4. – С. 59–63.
Хуторской А. В. Современная дидактика : учебник для вузов / А. В. Хуторской. – Спб. : Питер, 2001. – 544 с.