СТАНОВЛЕННЯ ПОГЛИБЛЕНОГО (ПРОФІЛЬНОГО) ВИВЧЕННЯ ПРАВОЗНАВСТВА В НЕЗАЛЕЖНІЙ УКРАЇНІ

Автор(и)

  • Лілія Рябовол

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.0.2013.197667

Ключові слова:

Поглиблене (профільне) вивчення правознавства, становлення, навчальна програма, особистісний, компетентнісний, діяльнісний, аксіологічний, людиноцентричний та правознавчий підходи.

Анотація

У статті викладено результати аналізу програм (розроблених С. Ратушняком, Т. Ремех, Н. Ткачовою, І. Усенко та ін.), за якими проводилося поглиблене (профільне) вивчення правознавства від набуття Україною незалежності до сьогодення; визначено тенденції, якими позначився процес становлення поглибленого вивчення правознавства, а саме: переорієнтація на особистісний, компетентнісний, діяльнісний, аксіологічний, людиноцентричний та правознавчий підходи, оптимізація усіх компонентів системи навчання, спрямованість на розвиток особистості учня.

Посилання

Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення шкільних дисциплін в основній та старшій школі у 2009/2010 навчальному році. Предмети суспільно-гуманітарного спрямування // Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України. – 2009. – № 18–21.

Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення шкільних дисциплін в основній та старшій школі у 2010/2011 навчальному році. Предмети суспільно-гуманітарного спрямування // Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України. – 2010. – № 18–21.

Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення шкільних дисциплін в основній та старшій школі у 2011/12 навчальному році. Предмети суспільно-гуманітарного спрямування // Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України. – 2011. – № 18–21.

Конституція України і основи правознавства в школі : книга для вчителя / [Бобровник С. В., Ваксман В. І., Зуб І. В. та ін.] ; за ред. І. Б. Усенка. – К. : Український центр правничих студій, 1999. – 354 с.

Котюк І. І. Проект програми «Правознавство для ліцеїв, гімназій, класів з поглибленим вивченням правознавства» / Котюк І. І., Котюк О. І. // Історія в школах України. – 2002. – № 5. – С. 50–55.

Ратушняк С. П. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Правознавство. 10–11-й класи. Профільний рівень (суспільно-гуманітарний напрям, правовий профіль) [Електронний ресурс] / С. П. Ратушняк, Т. І. Ремех. – Режим доступу : http://www.mon.gov.ua/

Твердохліб Л. В. Формування правової культури старшокласників у навчальних закладах нового типу : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : 13.00.01 «Загальна педагогіка та історія педагогіки» / Л. В. Твердохліб. – Луганськ, 1999. – 20 с.

Ткачова Н. А. Педагогічні основи формування правосвідомості учнів у закладах професійно-технічної освіти : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / Н. А. Ткачова. – Київ, 2002. – 36 с.

Ткачова Н. А. Тематичні плани та програми курсу «Основи правознавства для 9–11 класів з поглибленим вивченням права та вищих професійних училищ / Н. А. Ткачова // Історія в школах України. – 1998. – № 2. – С. 16–32; – № 3. – С. 23–37.

Усенко І. Б. Програма до навчального курсу «Правознавство» для юридичних ліцеїв і спеціалізованих юридичних класів / І. Б. Усенко // Історія в школах України. – 1999. – № 3. – С. 8–17.

##submission.downloads##

Як цитувати

Рябовол, Л. (2020). СТАНОВЛЕННЯ ПОГЛИБЛЕНОГО (ПРОФІЛЬНОГО) ВИВЧЕННЯ ПРАВОЗНАВСТВА В НЕЗАЛЕЖНІЙ УКРАЇНІ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. https://doi.org/10.31499/2307-4906.0.2013.197667

Номер

Розділ

Статті