ПИТАННЯ ПРО ДОЦІЛЬНІСТЬ ВИБОРУ УЧНЯМИ У ШКОЛІ ДИСЦИПЛІН ДЛЯ ПОДАЛЬШОГО НАВЧАННЯ ТА МАЙБУТНЬОЇ ПРОФЕСІЇ: АНАЛІЗ ПЕДАГОГІЧНОЇ СПАДЩИНИ В. Я. СТОЮНІНА У КОНТЕКСТІ ЛЮДИНОВИМІРНОГО ПІДХОДУ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.0.2013.197754Ключові слова:
Людиновимірність, вибір профілю навчання, допрофільна підготовка.Анотація
Розглянуто проблему вибору учнями школи дисциплін для подальшого навчання та майбутньої професії у працях В. Я. Стоюніна. За допомогою ґрунтовного аналізу праць видатного педагога класифіковано основні типи школярів, що характеризують їх напрямок подальшого навчання, виділено основні риси й характеристики учнів, які можуть бути сприятливими для розробки стратегії освітньої траєкторії. Визначаючи необхідність подальшого розвитку системи допрофільної підготовки як підсистеми профільної освіти, наголошено, що у цьому складному процесі у сучасній ситуації, що склалася під впливом введення особистісно-орієнтованого підходу, відкриваються нові можливості для зведення людиновимірних систем діагностики індивідуальних досягнень учня.
Посилання
Гладишев В. В. Вивчати літературу в загальнолюдському вимірі. Деякі аспекти методичної спадщини В. Я. Стоюніна в історичному контексті / В. В. Гладишев // Гуманітарні науки. – 2005. – № 1. – С. 166–169.
Стоюнин В. Я. Избранные педагогические сочинения / В. Я. Стоюнин ; сост. Г. Г. Савенок. – М. : Изд-во «Педагогика», 1991. – 368 с.
Стоюнин В. Я. Мысли о наших гимназиях / В. Я. Стоюнин // Педагогические сочинения. – С.-Петербург : Тип. Училища Глухонемых, 1892. – С. 226–270.
Стоюнин В. Я. О частной педагогической предприимчивости / В. Я. Стоюнин // Педагогические сочинения. – С.-Петербург : Тип. Училища Глухонемых, 1892. – С. 271–312.
Телкова В. А. В. Я. Стоюнин как методист / В. А. Телкова // Начальная школа. – 2008. – № 8. – C. 7–10.