ПРОБЛЕМИ ВПРОВАДЖЕННЯ НАВЧАЛЬНИХ КУРСІВ ДУХОВНО-МОРАЛЬНОГО СПРЯМУВАННЯ У СИСТЕМУ СУЧАСНОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Віолетта Лаппо

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.0.2013.197829

Ключові слова:

Поліконфесійність, поліетнічність, релігійний світогляд, світський характер освіти, навчальні курси духовно-морального спрямування, кваліфіковані педагогічні кадри.

Анотація

В статті окреслено провідні аспекти проблеми інтеграції християнських цінностей у виховних процес сучасної української школи. Автор наголошує, що вивчення предметів духовно-морального спрямування не може розв’язати усіх нагальних потреб виховання учнівської молоді, оскільки кожна з навчальних дисциплін покликана вирішувати різні виховні завдання. Проблема ускладнюється нестачею кваліфікованих педагогічних кадрів здатних на високому професійному рівні викладати зазначені навчальні курси. Пропонується низка заходів щодо універсалізації та оптимізації виховного потенціалу навчальних курсів духовно-морального спрямування.

Посилання

Геник Л. Я. Релігійно-моральне виховання молоді в навчальних закладах Східної Галичини (кінця ХІХ – поч. ХХ ст.) / Л. Я. Геник. – Івано-Франківськ : Плай, 2000. – 270 с.

Етика : програма для учнів 5–6 класів середніх загальноосвітніх навчальних закладів [Електронний ресурс]. – К., 2006. – Режим доступу : http://shkola.ostriv.in.ua/publication/ http://shkola.ostriv.in.ua

Євтух М. Б. Українська етнопедагогіка в навчально-виховному процесі як проблема вищої педагогічної освіти України / М. Б. Євтух, Т. Д. Тхоржевська // Вища і середня педагогічна освіта : наук.-метод. зб. – К. : Вища школа, 1993. – Випуск 16. – С. 45–50.

Закон України «Про загальну середню освіту» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.osvita.org.ua.

Концептуальних засадах вивчення предметів духовно-морального спрямування в загальноосвітніх навчальних закладах (курси «Етика», «Основи християнської етики», «Основи релігійної етики») [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.pleyady.kiev.ua/index.php?go=Pages&file=print&id=103

Основи християнської етики. 1–11 класи : навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів. – Острог, 2010. – 160 с.

Огірко О. В. Морально-етичні цінності християнства / О. В. Огірко // Духовний вибір українського народу : навчально-методичний посібник. – НУ «Острозька академія». – Острог, 2008. – С. 129–136.

Саннікова Т. В. Психолого-педагогічні умови духовного виховання підлітків / Т. В. Саннікова // Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді : зб. наук. праць. – К., 2005. – Кн. 1. – Вип. 8. – С. 42–47.

Стефанюк С. К. Християнська педагогіка: плекання кращих людських чеснот / С. К. Стефанюк, Р. М. Голянчук / за заг. ред. Стефанюк С. К. – Харків : Кроссроуд, 2010. – Вип. 2 – 68 с.

Сухомлинська О. В. Про «Християнську етику» без ілюзій [Електронний ресурс] / Ольга Василівна Сухомлинська // День. – № 88. – 5 червня 2007 р. – Режим доступу : http://www.day.kiev.ua/182365/

Тхоржевська Т. Д. Теоретико-методичні основи християнської педагогіки. Історико-педагогічний аспект : монографія / Т. Д. Тхоржевська, І. Я. Мищишин, Ю. А. Щербяк. – Тернопіль : Підручники і посібники, 2002. – Ч. І. – 480 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Лаппо, В. (2020). ПРОБЛЕМИ ВПРОВАДЖЕННЯ НАВЧАЛЬНИХ КУРСІВ ДУХОВНО-МОРАЛЬНОГО СПРЯМУВАННЯ У СИСТЕМУ СУЧАСНОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ОСВІТИ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. https://doi.org/10.31499/2307-4906.0.2013.197829

Номер

Розділ

Статті