ВИКОРИСТАННЯМІЖНАУКОВИХ ЗВ’ЯЗКІВ ЯК ОСНОВИ ПЕДАГОГІЧНОЇ ІНТЕГРАЦІЇ НА УРОКАХ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.0.2013.197852Ключові слова:
Музичне мистецтво, шкільні предмети, учні, музика, міжнаукові зв’язки.Анотація
У статті розглядається така категорія як «міжнаукові зв’язки», яка взаємозв’язана з інтеграційним підходом в освіті. Проаналізовано культурну спадщину попередніх історичних епох, де констатується споконвічна синкретичність, синтез багатьох видів мистецтва. Розглянуто зв’язки з дисциплінами Базисного (інваріантна частина), шкільного й регіонального компонентів загальної середньої освіти. Вивчені традиційно багаті й різноманітні міжнаукові зв’язки музики із предметами освітньої сфери «Природознавство», «Математика». Виявлені різноманітні міжнаукові зв’язки з дисциплінами освітньої сфери «Філологія», «Суспільствознавство». Охарактеризовані предмети міжнаукових зв’язків Другого виду – це дисципліни Регіонального (державного) компонента.
Посилання
Беленький Г. И. Межпредметные связи / Г. И. Беленький // Современное образование в школе. – М., 1985. – 420 с.
История украинской музыки : учеб. пособие для студентов муз. вузов СССР / сост. и ред. А. Я. Шреер-Ткаченко. – М. : Музыка, 1981.
Коган Л. Воспоминания. Письма. Статьи. Интервью / Л. Коган. – М. : Советский композитор, 1987. – 256 с.
Козаренко О. Українська духовна музика ХХ ст. та національна музична мова / Козаренко О. // Наукові записки Тернопільського державного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка.: Серія: Мистецтвознавство. – 2000. – № 2(5). – С. 3–8.
Максимова В. Н. Межпредметные связи в учебно-воспитательном процессе современной школы / В. Н. Максимова. – М., 1987. – 120 с.