ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ-ФІЛОЛОГІВ В УМОВАХ ОСВІТНЬО-КОМУНІКАТИВНОГО СЕРЕДОВИЩА ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Тетяна Григоренко Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини. http://orcid.org/0000-0002-4616-6853

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.4.2020.224177

Ключові слова:

педагогічні умови, мотивація, комунікативні стратегії, рефлексія, професійно-комунікативна діяльність, дидактичний бар’єр, інтерактивні технології, тренінгові технології, ігрові методи, метод проєкту, навчально-методичне забезпечення, креативне інформаційно-освітнє середовище.

Анотація

У статті виокремлено оптимальні педагогічні умови для підготовки майбутніх учителів-філологів в умовах освітньо-комунікативного середовища закладів вищої освіти, визначено важливість такого середовища у підвищенні мотивації та педагогічної рефлексії до професійно-комунікативної діяльності майбутніх учителів-філологів засобами інтерактивних технологій. Обґрунтовано використання комунікативних стратегій навчання, упровадження різних видів практики та позааудиторної роботи. Доведено, що креативне інформаційно-освітнє середовище стимулює потребу в подальшому самопізнанні, творчому саморозвитку, формує в студента об’єктивну самооцінку.

Біографія автора

Тетяна Григоренко, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Кандидат філологічних наук, доцент кафедри української мови та методики її навчання.

Посилання

Bereziuk, O. S. (2012). Metody orhanizatsii osobystisno oriientovanoho navchannia v osvitnomu seredovyshchi. Profesiina pedahohichna osvita: osobystisno oriientovanyi pidkhid. O. A. Dubaseniuk (Ed.). Zhytomyr: Vyd-vo ZhDU im. I. Franka, 346–360 in Ukrainian.

Vdovychyn, T. Ya. (2013). Obhruntuvannia orhanizatsiino-pedahohichnykh umov dlia zabezpechennia navchalnoho protsesu maibutnikh bakalavriv informatyky. Suchasni informatsiini tekhnolohii ta innovatsiini metodyky navchannia v pidhotovtsi fakhivtsiv: metodolohiia, teoriia, dosvid, problemy. Issue 34, 225–230. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Sitimn_2013_34_50 in Ukrainian.

Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy (2004). V. Busel (Ed.). Kyiv; Irpin: Perun in Ukrainian.

Pometun, O. I., Pobirchenko, N. S., Kobernyk, H. I. et. al. (2008). Interaktyvni tekhnolohii: teoriia ta metodyka. Uman-Kyiv in Ukrainian.

Kohut, I. V. (2020. June 17). Vykhovnyi ta navchalnyi potentsial samostiinoi ta pozaaudytornoi roboty u vyshakh Ukrainy. URL: http://www.psyh.kiev.ua/Kohut_I.V._Vykhovnyi_ta_navchalnyi_potentsial_ samostiinoi_ta_pozaaudytornoi_roboty_u_vyshakh_Ukrainy in Ukrainian.

Korsak, O. I. Udoskonalennia pedahohichnoi praktyky maibutnikh uchyteliv inozemnoi movy. Visnyk Zhytomyrskoho derzhavnoho universytetu imeni Ivana Franka. Pedahohichni nauky, Issue 1(83), 67–72 in Ukrainian.

Leonova, N. S. (2013). Interaktyvni tekhnolohii navchannia yak zasib realizatsii tvorchykh zdibnostei uchniv. Pedahohichna maisternia, 4(28), 2–7 in Ukrainian.

Lytvyn, A. V. (2014). Metodolohichni zasady poniattia «pedahohichni umovy». Lviv: SPOLOM in Ukrainian.

Melnyk, N. I. (2015). Orhanizatsiino-pedahohichne zabezpechennia profesiinoi pidhotovky fakhivtsiv doshkilnoi osvity v krainakh Zakhidnoi Yevropy. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii, 4(48), 87–97 in Ukrainian.

Radzimovska, O. (2020. March 04). Psykholohichnyi treninh z rozvytku profesiinoi identychnosti yak zasib profesiino-tvorchoho stanovlennia pedahoha. URL: http://lib.iitta.gov.ua/3472/1/Psykholohichnyi_ treninh_z_rozv.PI_yak_zasib_profesiino-tvorchoho_stanovlennia_pedahoha_...pdf in Ukrainian.

Funtikova, O. O. (2003). Suchasnyi pohliad na vykorystannia metodu proektiv v orhanizatsii samostiinoi roboty studentiv poza audytoriieiu u vyshchii shkoli. Pedahohika, psykholohiia ta medykobiolohichni problemy fizychnoho vykhovannia i sportu, 11, 17–24 in Ukrainian.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-09-04

Номер

Розділ

Статті