ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ГЕОГРАФІЇ ЗАСОБАМИ ТУРИСТСЬКО-КРАЄЗНАВЧОЇ РОБОТИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2021.228800Анотація
У статті теоретично обґрунтовано структурно-функціональні аспекти патріотичного виховання майбутніх учителів географії засобами туристсько-краєзнавчої роботи, що відображає взаємодію його компонентів; принципів, форм, методів, засобів і функцій туристсько-краєзнавчої діяльності. З’ясовано та обґрунтовано, що туристсько-краєзнавча діяльність є обов’язковим елементом практичної підготовки майбутнього вчителя географії. Встановлено, що в сучасних умовах розбудови національної системи освіти патріотичне виховання є актуальним засобом формування позитивних мотивів навчально-пізнавальної діяльності покоління, що підростає. Доведено, що туристсько-краєзнавча робота – це активний вид навчально-пізнавальної діяльності, що сприяє моральному, фізичному, трудовому, естетичному, екологічному вихованню особистості, розширює світогляд і формує стійку життєву позицію.
Виявлено, що туристсько-краєзнавча робота у закладах вищої освіти реалізується через упровадження та викладання відповідних навчальних дисциплін, що розкривають поняття краєзнавчої та туристичної роботи. Встановлено, що патріотичне виховання студентів-географів закладів вищої освіти здійснюється шляхом використання різних видів навчальної та наукової діяльності із застосування різноманітних методів та технологічних прийомів у межах аудиторної та позааудиторної роботи.
Виконано аналіз літературних джерел, у яких розкривається питання патріотичного виховання студентської молоді засобами туристсько-краєзнавчої діяльності. Висвітлено окремі суперечності у підготовці майбутніх учителів географії. Розкрито перспективні питання, що будуть вирішені при виконанні цього дослідження, та практичне значення розв’язання цієї проблеми для освітянської сфери.
Доведено, що актуальною науковою проблемою є не лише розкриття змісту патріотичного виховання як соціальної проблеми, але і перевірка ефективності педагогічних умов патріотичного виховання майбутніх учителів географії у процесі туристсько-краєзнавчої роботи.
Ключові слова: освіта, патріотичне виховання, наукова проблема, зміст патріотичного виховання, педагогічні умови патріотичного виховання, патріотична вихованість, туристсько-краєзнавча діяльність, заклад вищої освіти, майбутній учитель географії, компоненти та результати патріотичного виховання.