ФОРМУВАННЯ ДІАГНОСТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛЯ БІОЛОГІЇ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.4.2021.250143Анотація
У статті обґрунтовано місце та роль діагностичної компетентності вчителя біології у сучасній загальноосвітній школі. Виявлено, що завдяки діагностиці педагогічного процесу вчитель з’ясовує не тільки зміни стану істотних характеристик учня, ознак особистості, а й також індивідуальності учасників педагогічної взаємодії, прогнозовані зміни або відхилення стану її учасників. Доведено, що діагностична компетентність ‒ це майстерність учителя визначати рівень розвитку учня, аналізувати отримані факти та встановлювати закономірності, причини, які сприяють таким змінам, уміння укладати прогностичний план подальшої педагогічної взаємодії.
Ключові слова: діагностика; оцінювання; контроль; тестування; компетентнісний підхід; компетентності; зворотний зв’язок; біологія; генетика.