НАУКОВЕ СТАЖУВАННЯ ЯК ФОРМА ПІДВИЩЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНОГО ПРАЦІВНИКА ВНЗ (на прикладі Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини)

Автор(и)

  • Володимир Миколайко Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0002-0515-1241
  • Оксана Кравченко Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0002-0552-4028

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.4.2022.269295

Анотація

Широкий діапазон вимог до високоефективного функціоналу, професійна діяльність учителя породжує потребу в постійному розвитку та вдосконаленні педагогічної майстерності, високому рівні самопідготовленості, пошуку нових педагогічних технологій з інноваційними реалізаціями, збагаченні власного досвіду новітніми теоретико-методичними знаннями.
Відділ міжнародних відносин є структурним підрозділом Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. Основною метою кафедри є налагодження та розширення міжнародних зв’язків із закордонними навчальними закладами для взаємовигідного співробітництва, розвитку міжнародних зв’язків університету для його інтеграції у світову та європейську систему освіти та зростання авторитету у світі.
Незважаючи на складну ситуацію, спричинену COVID-19 у 2021 році, та нинішні обставини, пов’язані з війною в нашій державі, можна зберегти свою позицію в напрямку міжнародної наукової діяльності Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини.
Хочу наголосити, що наукове стажування викладачів має проводитися якомога частіше, оскільки висококваліфіковані науково-педагогічні працівники є запорукою успіху університету та його репутації на українській та світовій арені.
Учасники навчального процесу активно залучаються до програм зовнішньої академічної мобільності, спрямованих на підтримку ініціатив у сферах науки, освіти та культури.
Так, у 2021/2022 навчальному році відбулося 143 міжнародних стажування, 113 з яких наукового спрямування.
Міжнародні наукові стажування проходили за очною, змішаною та дистанційною формами. Зокрема, міжнародних стажувань було 5, 36 та 72 відповідно.
Результатами стажування є розроблені наукові проекти, захищені наукові роботи, опубліковані наукові статті. Міжнародне стажування є найважливішою формою підвищення професійної компетентності вчителів і дає можливість обмінюватися досвідом з багатьма країнами світу.

Ключові слова: наукове стажування; професійна майстерність; підвищення кваліфікації; проєкт; науково-педагогічні працівники; університет; співпраця; компетенції.

Біографії авторів

Володимир Миколайко, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Kандидат педагогічних наук, доцент кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих дисциплін, проректор з міжнародних зв’язків та стратегічного розвитку.

Оксана Кравченко, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-01-13

Як цитувати

Миколайко, В., & Кравченко, О. (2023). НАУКОВЕ СТАЖУВАННЯ ЯК ФОРМА ПІДВИЩЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНОГО ПРАЦІВНИКА ВНЗ (на прикладі Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини). Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (4), 32–38. https://doi.org/10.31499/2307-4906.4.2022.269295

Номер

Розділ

Статті