ВИКОРИСТАННЯ ПРЕДМЕТНО-МОВНОГО ІНТЕГРОВАНОГО НАВЧАННЯ ЯК ОСНОВНОГО ЗАСОБУ ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНИХ КОМУНІКАТИВНИХ ВМІНЬ

Автор(и)

  • Ілона Бойчевська Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0001-8371-8947
  • Людмила Веремюк Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0002-6221-419X

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.4.2022.270291

Анотація

Стаття присвячена аналізу сучасної методології предметно-мовного інтегрованого навчання (CLIL) – навчального підходу, коли студенти вивчають предмет і іноземну мову одночасно. Згідно з методологією CLIL, іноземна мова є мовою навчання у змісті навчання, що робить її засобом вивчення змісту предмета, а зміст дозволяє вивчати іноземну мову через автентичний комунікативний контекст. Метою наукової праці було дослідити можливості застосування предметно-мовного інтегрованого навчання як основного засобу розвитку комунікативних умінь майбутніх спеціалістів у вищих навчальних закладах. Розглядається історія виникнення цього підходу до навчання та принципи успішного запровадження у навчальному процесі вищих навчальних закладів. Виокремлено типи навчальної діяльності, де застосовується вищезгаданий підхід. Схарактеризовано предметний та організаційний підхід до використання цієї техніки. Обґрунтовано актуальність, доцільність та ефективність застосування предметно мовного інтегрованого навчання англійської мови. Зазначено, що розроблений Дж. Коулі принцип 4 «C», в основі якого знаходяться чотири компоненти – зміст, спілкування, пізнання і культура, є провідним у теорії предметно-мовного інтегрованого навчання. Визначено переваги застосування предметно-мовного інтегрованого навчання, серед яких варто зазначити: повне занурення в мовне середовище, збагачення словникового запасу за рахунок предметної термінології, розвиток вмінь та навичок в галузі використання академічної іноземної мови, глибше розуміння наукових понять. Водночас, автори виокремлюють й певні недоліки цієї методології, зокрема: відсутність у вчителів іноземної мови достатніх знань з того чи іншого предмета; вчителі-предметники або зовсім не знають іноземну мову, або володіють нею на недостатньому рівні; недостатня кількість практичних занять з предмету «Іноземна мова».

Ключові слова: методика CLIL; предметно-мовне інтегроване навчання; комунікативна компетентність; методика навчання іноземної мови; технологія навчання, майбутні спеціалісти; мотивація; зміст навчання; вищий навчальний заклад.

Біографії авторів

Ілона Бойчевська, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Kандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри іноземних мов.

Людмила Веремюк, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Kандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри теорії і практики іноземних мов.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-01-13

Як цитувати

Бойчевська, І., & Веремюк, Л. (2023). ВИКОРИСТАННЯ ПРЕДМЕТНО-МОВНОГО ІНТЕГРОВАНОГО НАВЧАННЯ ЯК ОСНОВНОГО ЗАСОБУ ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНИХ КОМУНІКАТИВНИХ ВМІНЬ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (4), 64–70. https://doi.org/10.31499/2307-4906.4.2022.270291

Номер

Розділ

Статті