ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2023.276928Анотація
У статті представлено теоретичне обґрунтування педагогічних умов формування інформаційно-цифрової компетентності в молодших школярів на уроках інформатики. Метою формування інформаційно-цифрової компетентності учнів початкових класів є розвиток здатності школярів орієнтуватися в інформаційних потоках, визначати в них головне і необхідне, усвідомлювати потребу в достовірній інформації, вміння формулювати питання, визначати джерела інформації й використовувати успішні стратегії її пошуку, вміння самостійно шукати, отримувати, систематизувати, аналізувати та відбирати необхідну для вирішення навчальних завдань інформацію, а також творчо опрацьовувати, зберігати та передавати її; вміння використовувати програмні засоби, орієнтовані на вирішення завдань у різних сферах діяльності. В процесі дослідження виявлено та систематизовано певні педагогічні умови, яких необхідно дотримуватись для ефективного формування інформаційно-цифрової компетентності в молодших школярів, а саме: поетапність формування інформаційно-цифрової компетентності; систематична цифровізація процесу навчання інформатики; належне мотиваційне забезпечення освітнього процесу. Все це здійснюється в умовах інформаційного середовища яке, повністю розкриває зміст переданої навчальної інформації, закладає уявлення про основні способи діяльності, пов’язаних із засвоєнням форм і прийомів роботи з різноманітною інформацією, що сприяє формуванню інформаційної культури школяра підвищенню інтересу до способів раціонального набування і опрацювання інформації та розвитку умінь загально-навчального характеру.
Ключові слова: педагогічні умови; інформаційно-цифрова компетентність; молодші школярі; інформатика; інформаційні технології; освітня діяльність; інформація; інформаційна культура; комп’ютер.