ОСОБЛИВОСТІ ВИВЧЕННЯ ІСТОРІЇ ВІЙН У ШКОЛАХ РОСІЙСЬКОЇ ФЕДЕРАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2023.282441Анотація
У статті з’ясовано, що освіта в Російській Федерації є одним із потужних інструментів пропаганди поряд із релігією та медіасферою, націленим на виховання громадян РФ, формування у них почуття патріотизму, любові до батьківщини, поваги до свого народу, вірності своїй країні, гордості за свою батьківщину, за героїзм предків, повага до державної символіки.
Матеріал про війни є присутнім у навчальних підручниках і посібниках. Власне він володіє інформаційним і розвивальним потенціалом, а також широко використовується у військово-патріотичному вихованні дітей та у пропагандистських цілях.
Охарактеризовано зміст підручників історії РФ, які є основним джерелом ідеологічно ангажованої інформації. За допомогою підручників історії і навчально-методичної літератури активно вчителі історії впроваджують необхідні наративи, які оправдовують агресивну зовнішню політику РФ і виховують «ідеологічно правильну» молодь, яка має продовжити агресивний курс розвитку їхньої країни.
Визначено форми та методи впливу на учнів на традиційних і нестандартних уроках, з використанням активних та інтерактивних методів. Показано можливості уроків-диспутів, використання педагогічних технологій (модульної, проєктної, ігрової та ін.)
Ключові слова: історична освіта; історія Росії; історія Великої Вітчизняної війни; підручник; учитель історії; військово-патріотичне виховання; наративи; методи; прийоми і засоби навчання історії.