ЕКОЛОГІЧНА КУЛЬТУРА В АСПЕКТІ ОСВІТИ ДЛЯ СТАЛОГО РОЗВИТКУ СУСПІЛЬСТВА

Автор(и)

  • Світлана Совгіра Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0002-8742-7773

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2023.282448

Анотація

У статті розкрито сутність екологічної культури в аспекті освіти для сталого розвитку суспільства. Встановлено, що загострення екологічної ситуації у світі потребує пошуку нових підходів до аналізу взаємодії природи та суспільства з урахуванням становлення екологічної компоненти людської життєдіяльності та культури. Усвідомлено, що особливої уваги вимагає у цьому аспекті екологічна культура, що орієнтує людину (суспільство) на коеволюційний шлях розвитку. Проведено опитування респондентів різних регіонів України з питань інформування та оцінки екологічного стану свого регіону. Доведено зв᾿язок необхідності вирішення екологічних проблем сучасності із сформованість екологічної культури у людей. Розглянуто поняття «екологічна культура». Доведено, що екологічна освіта є процесом і результатом засвоєння систематичних знань, умінь та навичок щодо впливу на довкілля; необхідною частиною екологічної культури; процесом систематичного та цілеспрямованого підвищення свідомого та морального ставлення до навколишнього середовища, організованого шляхом впливу на почуття людей, їх свідомість, погляди та уявлення; способом духовного, морального вдосконалення людей через поширення та використання екологічних знань.

Ключові слова: екологічні знання; екологічна культура; екологічна освіта; екологічна ситуація; сталий розвиток; довкілля; суспільство; природне середовище.

Біографія автора

Світлана Совгіра, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри хімії, екології та методики їх навчання.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-27

Як цитувати

Совгіра, С. (2023). ЕКОЛОГІЧНА КУЛЬТУРА В АСПЕКТІ ОСВІТИ ДЛЯ СТАЛОГО РОЗВИТКУ СУСПІЛЬСТВА. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2), 17–24. https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2023.282448

Номер

Розділ

Статті