НОВАЦІЇ СТАНДАРТІВ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2023.282468Анотація
Стаття присвячена новим стандартам освіти в Україні та їх впливу на сучасну українську школу. У статті розглядаються концептуальні відмінності між Державними стандартами Нової української школи та колишніми стандартами. Показано, що найбільш суттєві відмінності можна обʼєднати у чотири групи: цілісне бачення поступу дитини в навчанні від 1 до 12 класу; урахування вікових особливостей розвитку дитини; впровадження в освітній процес компетентнісного підходу; надання академічної свободи вчителям і закладам освіти. Державні стандарти повної загальної середньої освіти відповідають основним засадам концепції Нової української школи і віддзеркалюють світові тренди та інновації у розвитку освітніх систем. Подальші наукові розвідки можуть бути повʼязані із дослідженням ефективності впровадження нових стандартів освіти в Україні.
Ключові слова: Нова українська школа; реформа української освіти; Державний стандарт повної загальної середньої освіти; компетентнісний підхід; ключові компетентності; інтегрований зміст освіти; наскрізні уміння; освітні галузі.