НОВАЦІЇ СТАНДАРТІВ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

  • Олександр Ляшенко Відділення загальної середньої освіти і цифровізації освітніх систем НАПН України., Україна https://orcid.org/0000-0001-6885-5978

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2023.282468

Анотація

Стаття присвячена новим стандартам освіти в Україні та їх впливу на сучасну українську школу. У статті розглядаються концептуальні відмінності між Державними стандартами Нової української школи та колишніми стандартами. Показано, що найбільш суттєві відмінності можна обʼєднати у чотири групи: цілісне бачення поступу дитини в навчанні від 1 до 12 класу; урахування вікових особливостей розвитку дитини; впровадження в освітній процес компетентнісного підходу; надання академічної свободи вчителям і закладам освіти. Державні стандарти повної загальної середньої освіти відповідають основним засадам концепції Нової української школи і віддзеркалюють світові тренди та інновації у розвитку освітніх систем. Подальші наукові розвідки можуть бути повʼязані із дослідженням ефективності впровадження нових стандартів освіти в Україні.

Ключові слова: Нова українська школа; реформа української освіти; Державний стандарт повної загальної середньої освіти; компетентнісний підхід; ключові компетентності; інтегрований зміст освіти; наскрізні уміння; освітні галузі.

Біографія автора

Олександр Ляшенко, Відділення загальної середньої освіти і цифровізації освітніх систем НАПН України.

Доктор педагогічних наук, професор, академік НАПН України, академік-секретар.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-27

Як цитувати

Ляшенко, О. (2023). НОВАЦІЇ СТАНДАРТІВ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2), 78–84. https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2023.282468

Номер

Розділ

Статті