ЗАСТОСУВАННЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ПРОЦЕСІ ОРГАНІЗАЦІЇ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ У ПЕДАГОГІЧНИХ ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Олександр Сажієнко Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0002-9501-4856

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2023.282527

Анотація

У статті проаналізовано тематичну варіативність та функціональний діапазон цифрових технологій, які використовуються у педагогічних закладах вищої освіти в процесі організації змішаного навчання. Автором означено, що незважаючи на значну кількість вітчизняних дослідницьких спроб окреслити підходи до вивчення дидактичного потенціалу та тематичного різноманіття цифрових технологій, актуалізується нова потреба в аналізі означеної проблеми для виконання стратегічних освітніх завдань, серед яких чільне місце відводиться розробці дієвої системи змішаного навчання. Цей фактор зумовлює актуальність зазначеної проблеми в контексті викликів пандемії коронавірусу SARS-CoV–2 та повномасштабного вторгнення країни-агресора, які постали перед вітчизняною системою освіти на сучасному етапі її розвитку. На першому етапі дослідження було проаналізовано змістове наповнення терміну «змішане навчання», під яким слід розуміти навчальну діяльність, у ході якої пізнавальна складова навчання здобувачів вищої освіти реалізується не лише на занятті в процесі академічної взаємодії із викладачем та іншими учасниками освітнього процесу, але й під час самостійної роботи з електронними освітніми ресурсами. На другому етапі було проведено анонімне опитування із використанням програмного забезпечення Google Форми для того, щоб визначити рівні інтенсивності використання цифрових технологій у процесі змішаного навчання. На третьому етапі дослідницького пошуку було здійснено огляд цифрових ресурсів для організації змішаного навчання в педагогічних закладах вищої освіти. Автором було охарактеризовано як універсальні технології та ресурси для підготовки вчителів, так і специфічні для фахового становлення майбутніх учителів іноземних мов, а також математичного, економіко-географічного, фізичної культури та мистецького спрямувань.

Ключові слова: цифрові технології; змішане навчання; освітній процес; заклад вищої освіти; електронний ресурс; програмне забезпечення; застосунок; цифровізація освіти.

Біографія автора

Олександр Сажієнко, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Доктор філософії, доцент, доцент кафедри професійної освіти та технологій за профілями.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-27

Як цитувати

Сажієнко, О. (2023). ЗАСТОСУВАННЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ПРОЦЕСІ ОРГАНІЗАЦІЇ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ У ПЕДАГОГІЧНИХ ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2), 173–180. https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2023.282527

Номер

Розділ

Статті