ЗАСТОСУВАННЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ПРОЦЕСІ ОРГАНІЗАЦІЇ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ У ПЕДАГОГІЧНИХ ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2023.282527Анотація
У статті проаналізовано тематичну варіативність та функціональний діапазон цифрових технологій, які використовуються у педагогічних закладах вищої освіти в процесі організації змішаного навчання. Автором означено, що незважаючи на значну кількість вітчизняних дослідницьких спроб окреслити підходи до вивчення дидактичного потенціалу та тематичного різноманіття цифрових технологій, актуалізується нова потреба в аналізі означеної проблеми для виконання стратегічних освітніх завдань, серед яких чільне місце відводиться розробці дієвої системи змішаного навчання. Цей фактор зумовлює актуальність зазначеної проблеми в контексті викликів пандемії коронавірусу SARS-CoV–2 та повномасштабного вторгнення країни-агресора, які постали перед вітчизняною системою освіти на сучасному етапі її розвитку. На першому етапі дослідження було проаналізовано змістове наповнення терміну «змішане навчання», під яким слід розуміти навчальну діяльність, у ході якої пізнавальна складова навчання здобувачів вищої освіти реалізується не лише на занятті в процесі академічної взаємодії із викладачем та іншими учасниками освітнього процесу, але й під час самостійної роботи з електронними освітніми ресурсами. На другому етапі було проведено анонімне опитування із використанням програмного забезпечення Google Форми для того, щоб визначити рівні інтенсивності використання цифрових технологій у процесі змішаного навчання. На третьому етапі дослідницького пошуку було здійснено огляд цифрових ресурсів для організації змішаного навчання в педагогічних закладах вищої освіти. Автором було охарактеризовано як універсальні технології та ресурси для підготовки вчителів, так і специфічні для фахового становлення майбутніх учителів іноземних мов, а також математичного, економіко-географічного, фізичної культури та мистецького спрямувань.
Ключові слова: цифрові технології; змішане навчання; освітній процес; заклад вищої освіти; електронний ресурс; програмне забезпечення; застосунок; цифровізація освіти.