ПОТЕНЦІАЛ РІЗНИХ ВИДІВ ТРЕНІНГУ У ФОРМУВАННІ АКТОРСЬКОЇ МАЙСТЕРНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 026 СЦЕНІЧНЕ МИСТЕЦТВО
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2024.302123Ключові слова:
тренінг; акторський тренінг; психофізичний тренінг; майстерність актора; майбутні актори; майбутні фахівці спеціальності 026 Сценічне мистецтво; професійна підготовка.Анотація
У статті проаналізовано потенціал різних видів тренінгу у процесі формування акторської майстерності майбутніх фахівців спеціальності 026 сценічне мистецтво. Визначено, що акторська майстерність є особливим станом переживання ролі, якої можна досягнути за допомогою тренування. Узагальнено дефініцію терміну «тренінг», який являє собою нетрадиційну форму організації навчання, спосіб організації активності його учасників з метою здобуття спеціальних знань, вироблення на цій основі умінь і навичок, необхідних для професійної діяльності.
Проаналізовано різні види тренінгів (фізичний, психофізичний, акторський), що використовують сьогодні в процесі професійної підготовки майбутніх акторів. Так, психофізичний тренінг допомагає розвинути образне мислення, увагу, відчуття партнера, дистанції, вміння фіксувати рухи й пластично перебудовуватися, створюючи яскравий образ, відповідно формуючи майстерність актора. Особлива увага зосереджена на акторському тренінгу, який ми розуміємо, як процес вдосконалення всього організму актора, пристосування його до підвищених вимог у практичній роботі шляхом програвання систематичних вправ, які поступово ускладнюються і збільшують навантаження на актора.
Запропоновано використовувати вправи в акторському тренінгу, групуючи їх для розвитку організованості, творчого колективізму; творчих умінь і навичок м’язової уваги, вдосконалення кінестетичних відчуттів, пам’яті; зорового сприйняття; сміливості й елементів характер-ності; сенсорних умінь; емоційної пам’яті, темпоритму. Представлено комплекс вправ, що можуть бути використані у професійній підготовці здобувачів фахової перед вищої освіти спеціальності 026 Сценічне мистецтво. звільнення від м’язових напружень («затискачів»). Йдеться по вправи на «розігрівання» (вправа «Раз, два»); вправи на зосередження уваги (вправа «стілець»); розвиток уяви й фантазії (вправа «Домашні справи»); розвиток вербальних і невербальних засобів спілкування (вправа «Режисер, актор»).