ПОТЕНЦІАЛ РІЗНИХ ВИДІВ ТРЕНІНГУ У ФОРМУВАННІ АКТОРСЬКОЇ МАЙСТЕРНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 026 СЦЕНІЧНЕ МИСТЕЦТВО

Автор(и)

  • Ольга Сорока Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка., Ukraine https://orcid.org/0000-0003-1483-8974
  • Василь Баранюк Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка., Ukraine https://orcid.org/0000-0002-5604-9124

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2024.302123

Ключові слова:

тренінг; акторський тренінг; психофізичний тренінг; майстерність актора; майбутні актори; майбутні фахівці спеціальності 026 Сценічне мистецтво; професійна підготовка.

Анотація

У статті проаналізовано потенціал різних видів тренінгу у процесі формування акторської майстерності майбутніх фахівців спеціальності 026 сценічне мистецтво. Визначено, що акторська майстерність є особливим станом переживання ролі, якої можна досягнути за допомогою тренування. Узагальнено дефініцію терміну «тренінг», який являє собою нетрадиційну форму організації навчання, спосіб організації активності його учасників з метою здобуття спеціальних знань, вироблення на цій основі умінь і навичок, необхідних для професійної діяльності.
Проаналізовано різні види тренінгів (фізичний, психофізичний, акторський), що використовують сьогодні в процесі професійної підготовки майбутніх акторів. Так, психофізичний тренінг допомагає розвинути образне мислення, увагу, відчуття партнера, дистанції, вміння фіксувати рухи й пластично перебудовуватися, створюючи яскравий образ, відповідно формуючи майстерність актора. Особлива увага зосереджена на акторському тренінгу, який ми розуміємо, як процес вдосконалення всього організму актора, пристосування його до підвищених вимог у практичній роботі шляхом програвання систематичних вправ, які поступово ускладнюються і збільшують навантаження на актора.
Запропоновано використовувати вправи в акторському тренінгу, групуючи їх для розвитку організованості, творчого колективізму; творчих умінь і навичок м’язової уваги, вдосконалення кінестетичних відчуттів, пам’яті; зорового сприйняття; сміливості й елементів характер-ності; сенсорних умінь; емоційної пам’яті, темпоритму. Представлено комплекс вправ, що можуть бути використані у професійній підготовці здобувачів фахової перед вищої освіти спеціальності 026 Сценічне мистецтво. звільнення від м’язових напружень («затискачів»). Йдеться по вправи на «розігрівання» (вправа «Раз, два»); вправи на зосередження уваги (вправа «стілець»); розвиток уяви й фантазії (вправа «Домашні справи»); розвиток вербальних і невербальних засобів спілкування (вправа «Режисер, актор»).

Біографії авторів

Ольга Сорока, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка.

Доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри соціальної роботи та менеджменту соціокультурної діяльності.

Василь Баранюк, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка.

Aспірант кафедри соціальної роботи та менеджменту соціо-культурної діяльності.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-03-27

Як цитувати

Сорока, О., & Баранюк, В. (2024). ПОТЕНЦІАЛ РІЗНИХ ВИДІВ ТРЕНІНГУ У ФОРМУВАННІ АКТОРСЬКОЇ МАЙСТЕРНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 026 СЦЕНІЧНЕ МИСТЕЦТВО. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (1), 6–13. https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2024.302123

Номер

Розділ

Статті