СТВОРЕННЯ СЕРЕДОВИЩА ДЛЯ РОЗВИТКУ М’ЯКИХ НАВИЧОК НА ЗАНЯТТЯХ З МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2024.306324Ключові слова:
м’які навички; навички 4С; співпраця; комунікація; креативність; критичне мислення; методика навчання англійської мови; майбутні учителі англійської мови.Анотація
У статті досліджується ефективність вправ для розвитку «м’яких» навичок на заняттях з методики навчання англійської мови. У фокусі дослідження критичне мислення, креативність, комунікація та співпраця, відомі як навички 4С. Автор використовує такі методи дослідження як анкетування для визначення найбільш поширених видів діяльності для розвитку «м’яких» навичок та спостереження за заняттями з методики навчання англійської мови з метою визначення рівня розвитку навичок 4С. В анкетуванні брали участь викладачі англійської мови та методики навчання англійської мови. За допомогою анкетування визначено найпоширеніші види діяльності для розвитку «м’яких» навичок. Результати показують, що викладачі надають перевагу різноманітним видам діяльності, починаючи від вирішення проблем і закінчуючи рольовими іграми, дебатами та кооперативним навчанням. За допомогою спостережень за заняттями з методики навчання англійської мови в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини було оцінено ступінь інтеграції навичок 4С. Дані спостережень засвідчують загалом позитивний результат з помітною перевагою в розвитку навичок комунікації та співпраці, тоді як критичне мислення і креативність потребують більшої активізації. Загалом дослідження підкреслює ефективність курсу «Методика навчання англійської мови» у створенні сприятливого середовища для розвитку «м’яких» навичок. Ці висновки дають цінну інформацію для викладачів щодо ефективних видів діяльності для розвитку «м’яких» навичок, зокрема креативності, комунікації, співпраці та критичного мислення з метою підготовки здобувачів освіти до їх успішної професійної діяльності в майбутньому.