КОМПОНЕНТНИЙ СКЛАД ЗДАТНОСТЕЙ ПРАВООХОРОННИХ ОРГАНІВ ВСТАНОВЛЮВАТИ ДОВІРЧІ ВЗАЄМИНИ З НАСЕЛЕННЯМ РІЗНИХ КАТЕГОРІЙ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2024.306330Ключові слова:
компоненти; здатності; правоохоронні органи; довірчі взаємини; населення; молодь; підлітки; пенсіонери.Анотація
У статті розкрито компонентний склад здатностей правоохоронних органів встановлювати довірчі взаємини з населенням різних категорій. Встановлено, що зростання і накопичення в суспільстві негативних тенденцій ‒ неувага або повне ігнорування потреб громадян, запитів до органів внутрішніх справ, розчарування в демократичних правах та свободах, незалежно від національної, релігійної та статусної приналежності, які зароджуються сумніви в чесності та об᾿єктивності правоохоронців, низька ефективність у розкритті злочинів сприяє зростанню негативного ставлення громадян до поліції, громадяни починають сприймати поліцейських досить негативно емоційно. Доведено необхідність підвищення професійної компетентності та особистісних якостей фахівців правоохоронних органів, необхідних для ефективної роботи та побудови довірчих взаємин із громадянами. Уточнено зміст здатностей правоохоронців встановлювати довірчі взаємини як позитивний ресурс накопичення соціального капіталу, що відображає досвід позитивних взаємин правоохоронців з людьми, що включають впевненість у чесності та доброзичливості спілкуються через певні принципи, традиції та взаємозв᾿язок складових частин цих взаємин, що базуються на системі позитивних очікувань і складають основу партнерських відносин. Визначено компоненти здатностей правоохоронних органів встановлювати довірчі взаємини з населенням ‒ когнітивно-педагогічний, комунікативно-рефлексивний, емпатійно-довірчий, організаційно-партнерський та рівневі показники сформованої здатності ‒ високий, середній і низький.