ПРОБЛЕМНИЙ ПІДХІД ДО ВИВЧЕННЯ ПРИРОДНИЧОЇ ГЕОГРАФІЇ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ПРИРОДНИЧОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ГЕОГРАФІЇ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.4.2024.316483Ключові слова:
майбутні вчителі географії; нормативно-правова освітня база; природнича географія; природнича компетентність; структура природничої компетентності; змістовий, діяльнісний, ціннісний та світоглядний компоненти; проблемне навчання географії; проблемні запитання і завдання; причинно-наслідкові зв’язки.Анотація
У статті здійснено аналіз чинних державних освітніх документів відповідно до визначення нагальної потреби у формуванні й розвитку в учителів та учнів компетентностей у галузі природничих наук; опрацьовано широке коло науково-методичної літератури щодо предмету дослідження. Проаналізовано зміст сучасної природничої географії як міждисциплінарної дисципліни, яка досліджує і відбиває рівень зміни геокомпонентів та ландшафтних комплексів людиною; обґрунтовано доцільність застосування терміну «природнича географія». Доведено, що саме у процесі вивчення природничої географії формується природнича компетентність майбутніх учителів географії. Автори розглядають природничу компетентність як інтегральну, що має міждисциплінарний характер. До основних структурних компонентів природничої компетентності вони відносять змістовий, діяльнісний, ціннісний та світоглядний. Конкретизовано поняття «проблемна ситуація» та «проблемні запитання та завдання».