ПРОБЛЕМНИЙ ПІДХІД ДО ВИВЧЕННЯ ПРИРОДНИЧОЇ ГЕОГРАФІЇ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ПРИРОДНИЧОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ГЕОГРАФІЇ

Автор(и)

  • Любов Вішнікіна Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка., Україна https://orcid.org/0000-0003-0976-5512
  • Віктор Самойленко Київський національний університет імені Тараса Шевченка., Україна https://orcid.org/0000-0002-0327-1477
  • Оксана Браславська Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0003-0852-686X
  • Євгеній Копилець Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка., Україна https://orcid.org/0000-0003-3234-4126

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.4.2024.316483

Ключові слова:

майбутні вчителі географії; нормативно-правова освітня база; природнича географія; природнича компетентність; структура природничої компетентності; змістовий, діяльнісний, ціннісний та світоглядний компоненти; проблемне навчання географії; проблемні запитання і завдання; причинно-наслідкові зв’язки.

Анотація

У статті здійснено аналіз чинних державних освітніх документів відповідно до визначення нагальної потреби у формуванні й розвитку в учителів та учнів компетентностей у галузі природничих наук; опрацьовано широке коло науково-методичної літератури щодо предмету дослідження. Проаналізовано зміст сучасної природничої географії як міждисциплінарної дисципліни, яка досліджує і відбиває рівень зміни геокомпонентів та ландшафтних комплексів людиною; обґрунтовано доцільність застосування терміну «природнича географія». Доведено, що саме у процесі вивчення природничої географії формується природнича компетентність майбутніх учителів географії. Автори розглядають природничу компетентність як інтегральну, що має міждисциплінарний характер. До основних структурних компонентів природничої компетентності вони відносять змістовий, діяльнісний, ціннісний та світоглядний. Конкретизовано поняття «проблемна ситуація» та «проблемні запитання та завдання».

Біографії авторів

Любов Вішнікіна, Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка.

Доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри географії, методики її навчання та туризму.

Віктор Самойленко, Київський національний університет імені Тараса Шевченка.

Доктор географічних наук, професор, професор кафедри фізичної географії та геоекології.

Оксана Браславська, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри географії, геодезії та землеустрою.

Євгеній Копилець, Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка.

Кандидат педагогічних наук, асистент кафедри географії, методики її навчання та туризму.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-30

Як цитувати

Вішнікіна, Л., Самойленко, В., Браславська, О., & Копилець, Є. (2024). ПРОБЛЕМНИЙ ПІДХІД ДО ВИВЧЕННЯ ПРИРОДНИЧОЇ ГЕОГРАФІЇ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ПРИРОДНИЧОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ГЕОГРАФІЇ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (4), 70–81. https://doi.org/10.31499/2307-4906.4.2024.316483

Номер

Розділ

Статті