МОДЕЛЬ ПРОЦЕСУ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПРИРОДНИЧИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ ДО ФОРМУВАННЯ В УЧНІВ ЦІЛІСНИХ УЯВЛЕНЬ ПРО СУЧАСНУ ПРИРОДНИЧО-НАУКОВУ КАРТИНУ СВІТУ

Автор(и)

  • Михайло Мартинюк Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0002-1608-9148
  • Олександр Підгорний Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0002-1614-0417

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.4.2024.316487

Ключові слова:

освітній процес; підготовка вчителя; природнича освітня галузь; інтеграція; цілісність природничо-наукової картини світу; наукова картина світу здобувача освіти як система у розвитку; моделювання; педагогічна модель.

Анотація

Стаття присвячена розробленню та обґрунтуванню моделі процесу підготовки майбутніх учителів природничих спеціальностей до формування в учнів цілісних уявлень про сучасну природничо-наукову картину світу. У статті проаналізовано сучасні підходи до педагогічного моделювання, що виступає важливим інструментом у проєктуванні освітнього процесу. Запропонована авторська модель трактується як цілісний педагогічний процес, а її ефектив-ність реалізації підтверджена методами експертних оцінок та формувального педагогічного експерименту і впроваджена в реальний освітній процес.

Біографії авторів

Михайло Мартинюк, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Доктор педагогічних наук, професор, дійсний член НАПН України, завідувач кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук.

Олександр Підгорний, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Доктор філософії, викладач кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-30

Як цитувати

Мартинюк, М., & Підгорний, О. (2024). МОДЕЛЬ ПРОЦЕСУ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПРИРОДНИЧИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ ДО ФОРМУВАННЯ В УЧНІВ ЦІЛІСНИХ УЯВЛЕНЬ ПРО СУЧАСНУ ПРИРОДНИЧО-НАУКОВУ КАРТИНУ СВІТУ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (4), 91–103. https://doi.org/10.31499/2307-4906.4.2024.316487

Номер

Розділ

Статті