ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРИ БЕЗПЕКИ В ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТНЬОГО СТУПЕНЯ «БАКАЛАВР» В СИСТЕМІ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Лариса Сусло Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0003-1137-828X

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2025.326202

Ключові слова:

бакалавр; безпекова культура; soft skills; освітній процес; здобувач; заклад вищої освіти; міжпредметний зв’язок; процес підготовки.

Анотація

Стаття присвячена актуальній проблемі, щодо формування культури безпеки у здобувачів закладів вищої освіти. Це викликано умовами сучасного виробництва, де технології розвиваються надзвичайно швидко, а ризики травматизму та професійних захворювань залишаються високими, тому питання безпеки праці набули особливого значення.
Формування культури безпеки є запорукою успішної професійної діяльності майбутніх фахівців. Сформована безпекова компетентність включає в себе знання з охорони праці, вміння оцінювати ризики та приймати обґрунтовані рішення та є необхідною умовою для забезпечення безпекового робочого місця.
У статті наголошується на тому, що проблема дефіциту кваліфікованих фахівців з питань створення безпекового середовища є важливою проблемою на шляху до створення безпечних умов праці. Для вирішення даних проблем потрібно здійснити підготовку нових фахівців у закладах вищої освіти, які будуть готові до виконання поставлених завдань по формуванню безпекового середовища та передавати такі уміння іншим працівникам.
Особлива увага в статті приділяється пошуку нових ефективних методів управління охороною праці, які будуть спрямовані на попередження небезпечним ситуаціям, а не тільки на реагування на них. Для досягнення даної мети, пропонується реалізувати міжпредметні та міжтематичні зв’язки в освітньому процесі підготовки здобувачів, а також для підсилення обов’язкових безпекових дисциплін впровадити дисципліну вільного вибору «Культура безпеки».
Підготовка майбутніх фахівців, які опанують аспекти безпеки праці в педагогічних закладах вищої освіти, забезпечать формування культури безпеки в суспільстві. Адже саме педагоги, які володіють необхідними знаннями та навичками з безпеки, зможуть навчити інших дотримання безпекових вимог. Адже освітній процес закладу вищої педагогічної освіти, крім формування професійних компетентностей передбачає опанування безпекових знань для формування безпекової компетентності.

Біографія автора

Лариса Сусло, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Старший викладач кафедри техніко-технологічних дисциплін, охорони праці та безпеки життєдіяльності.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-28

Як цитувати

Сусло, Л. (2025). ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРИ БЕЗПЕКИ В ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТНЬОГО СТУПЕНЯ «БАКАЛАВР» В СИСТЕМІ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (1), 53–60. https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2025.326202

Номер

Розділ

Статті