РОЗРОБКА, ПАТЕНТУВАННЯ ТА ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДУ ЗВОРОТНО-ОПЕРАЦІЙНОГО ПРОЄКТУВАННЯ ТЕХНІЧНИХ ОБЄКТІВ НА УРОКАХ ТЕХНОЛОГІЙ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2025.326291Ключові слова:
патентування; патент; корисна модель; метод зворотно-операційного проєктування; технологічна підготовка; навчання; школярі; Закон України.Анотація
Аналізуючи останні дослідження із технологічної підготовки школярів привертають увагу різноманітні методики, які використовуються в процесі формування творчих компетентностей таких як, конструкторські, технологічні, креслярські тощо. В процесі розробки «Методу зворотно-операційного проєктування» було зроблено аналіз різноманітних методів конструювання і проектування, які були запатентовані у різних країнах; описано послідовність етапів використання методу. Цей метод ілюструється рисунками етапів використання методики.
У статті зроблено висновок, що патентування педагогічних методів здійснювалось тільки за кордоном, а відповідно до Закону України «Про охорону прав на винаходи і корисні моделі» педагогічний метод не може бути запатентований, так як він не є технічним результатом. У висновках статті визначені перспективи подальших досліджень, що удосконалення технологічної підготовки старших школярів із застосуванням «Методу зворотно-операційного проєктування».