АНАЛІЗ ДЕФІНІЦІЇ «МІЖНАРОДНИЙ СТУДЕНТ» В УКРАЇНІ ТА ВЕЛИКІЙ БРИТАНІЇ В АСПЕКТІ ІНТЕРНАЦІОНАЛІЗАЦІЇ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Віта Безлюдна Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0002-4333-9026
  • Ольга Свиридюк Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0003-3954-397X

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2025.326301

Ключові слова:

міжнародний студент; іноземний студент; студентська молодь; заклади вищої освіти (ЗВО); академічна мобільність; інтернаціоналізація; глобалізація; Велика Британія.

Анотація

У статті проаналізовано дефініцію «міжнародний студент» в Україні та Великій Британії в аспекті інтернаціоналізації закладів освіти. З’ясовано, що міжнародний студент є не лише учасником процесу інтернаціоналізації, а й її каталізатором. Його академічна мобільність сприяє трансферу знань, міжкультурному обміну та підвищенню конкурентоспроможності університетів на світовому рівні. Підкреслено, що у свою чергу, розвиток інтернаціоналізації вищої освіти створює сприятливі умови для інтеграції міжнародних студентів у глобальний освітній простір, що стимулює розвиток партнерських відносин між закладами освіти різних країн та сприяє взаємозбагаченню наукових і культурних традицій. Аналіз понад 20 українських та британських термінологічних джерел засвідчив відсутність усталеної дефініції виразів «іноземний студент» та «міжнародний студент». У більшості українських словників фіксується лише загальне визначення поняття «студент», тоді як лише в одному джерелі виявлено терміни «іноземні громадяни» та «іноземні працівники». Визначення понять «іноземний студент» і «міжнародний студент» зафіксовано у Національному освітньому глосарії: Вища освіта (2024) та Словнику новітніх освітянських термінів і понять (2021), що підкреслює їхню значущість у формуванні категорійного апарату дослідження інтернаціоналізації вищої освіти. Автори статті звертають увагу, що дефініція «міжнародний студент» не є загально поширеною, однак помічено поодинокі випадки її використання, переважно при перекладі зарубіжних джерел. З’ясовано, що британські вчені віддають перевагу використанню терміну «міжнародний студент», адже він краще відображає реалії глобалізації, інтернаціоналізації та студентської академічної мобільності, що відповідає сучасним потребам освітніх установ і міжнародної спільноти.

Біографії авторів

Віта Безлюдна, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри іноземних мов.

Ольга Свиридюк, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри іноземних мов.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-28

Як цитувати

Безлюдна, В., & Свиридюк, О. (2025). АНАЛІЗ ДЕФІНІЦІЇ «МІЖНАРОДНИЙ СТУДЕНТ» В УКРАЇНІ ТА ВЕЛИКІЙ БРИТАНІЇ В АСПЕКТІ ІНТЕРНАЦІОНАЛІЗАЦІЇ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (1), 129–136. https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2025.326301

Номер

Розділ

Статті