ФІЛОСОФІЯ ОСВІТИ – ФІЛОСОФІЯ ПЕДАГОГІКИ ПАРТНЕРСТВА

Автор(и)

  • Володимир Кузь

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2017.134459

Ключові слова:

освіта, філософія освіти, дидактика, класно-урочна система, творчий учитель, школа майбутнього

Анотація

У запропонованій статті осмислюємо історію розвитку освіти, її філософію, аргументуємо актуальність становлення сучасної Нової української школи та окреслюємо її розвиток. В Концепції Нової української школи особлива увага приділяється дошкіллю, початковій школі, що є першим кроком запровадження компетентнісного підходу в навчальний процес. Центральне місце у системі освіти належить середній школі. Метою повної загальної середньої освіти є різнобічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка усвідомлює себе громадянином України, здатна до життя в суспільстві та цивілізованій взаємодії з природою, прагне до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого вибору та самореалізації, трудової діяльності та громадянської активності.

Біографія автора

Володимир Кузь

доктор педагогічних наук, професор, дійсний член НАПН України, завідувач кафедри дошкільної освіти УДПУ імені Павла Тичини

Посилання

Коменский Я. А. Велика дидактика / Вибрані педагогічні твори Т. Т. – К. : Рад. Школа, ̶ 1940. – 248 с.

Коменский Я. А. Антология гуманной педагогики (Составитель, автор предисловия И. Д. Чечель). – М.: Издательский Дом Шалвы Амонашвили, 1996. – 224 с.

Кочубей Т. Д. Філософія дитинствам у педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського та сучасна філософія освіти: до постановки проблеми / Вісник наукової лабораторії «В. О. Сухомлинський і школа ХХІ століття» Вип. І. – К.: Товариство «Знання» України. – 1999. – с. 32‒39 с.

Кен Робінсон і Лу Ароніка. Школа майбутнього. Революція у вашій школі, що назавжди змінить освіту / Переклала з англ. Ганна Лелів. – Львів: Літопис, 2016. – 258 с.

Кремень В. Г., Ільїн В. Креатив філософії освіти в синергії сучасного знання / Філософія освіти. Хрестоматія. – с. 469‒473. К.: ун ім. Б. Грінченка, 2014. – с. 469–473 с.

Кремень В. Г. Філософія людиноцентризму в освітньому просторі В. Г. Кремень ̶ 2-е вид. – К. : Т-во «Знання» України, 2011. – 520 с.

Лутай В. С. Філософія сучасної освіти: Навч. посібник – К.: Центр «Магістр», 1996. – 256 с.

Огнев’юк В. Філософія освіти та її місце в структурі наукових досліджень феномену освіти / Філософія освіти. Хрестоматія. – К.: ун-т ім. Б. Грінченка, 2014, ‒ с. 465‒468.

Савченко О. Я. Дидактика початкової школи: Підручник для студентів педагогічних факультетів. – К. : Абрис, 1997. – 468.

Сухомлинська О. В. Історико-педагогічний процес: нові підходи до загальних проблем. – К. : А. П. Н., 2003. – 68 с.

Нова українська школа/Освіта України, 10 квітня 2017 р. – с. 5.

Конкурс розпочався / Освіта України, 24 квітня 2017 р. – с. 7.

Філософія освіти: Хрестоматія: навч. посібник для студентів вищих навч. закладів / Укладачі В. Огневʼюк та О. Кузьменко. – К.: університет ім. Б. Грінченка, 2014. – 508 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Кузь, В. (2018). ФІЛОСОФІЯ ОСВІТИ – ФІЛОСОФІЯ ПЕДАГОГІКИ ПАРТНЕРСТВА. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2), 219–226. https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2017.134459

Номер

Розділ

Статті