ОСОБЛИВОСТІ ОСОБИСТІСНО ОРІЄНТОВАНОГО ПІДХОДУ У СИСТЕМІ УНІВЕРСИТЕТСЬКОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Раїса Мойсеєнко

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2017.134706

Ключові слова:

особистісно орієнтоване навчання, система університетської освіти, взаємодія, суб’єкт-суб’єктна взаємодія, принцип педагогічної взаємодії, співпраці та співтворчості в начальному процесі, вихідні положення принципу педагогічної взаємодії, співпраці та співтворчості

Анотація

У статті порушується проблема особливостей особистісно орієнтованого підходу навчання у системі університетської освіти. На основі аналізу наукової літератури визначені підходи до особистісно орієнтованого навчання. Зосереджена увага на деяких ключових особливостях особистісно орієнтованого навчання: суб’єкт-суб’єктна взаємодія учасників навчального процесу; принцип педагогічної взаємодії, співпраці та співтворчості в начальному процесі. Наведено приклади організації навчальної співпраці та співтворчості студентів у процесі підготовки майбутнього фахівця.

Біографія автора

Раїса Мойсеєнко

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та освіти Маріупольського державного університету

Посилання

Андреева Г. М. Общение как взаимодействие / Г. М. Андреева // Психология влияния. – Санкт-Петербург: Питер, 2001. – С. 99‒111.

Галицких Е. О. Интегративный подход как теоретическая основа профессионально-личностного становления будущего педагога в университете: монография / Е. О. Галицких. – Санкт-Петербург : Изд-во РГПУ им. А. И. Герцена, 2001. – 264 с.

Державна Національна програма «Освіта» (Україна ХХІ століття): затверджена Постановою Кабінету Міністрів України від 29 трав. 1996 р. – № 576 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http:expert-ua. Info /document/ archivebp/ law3dwjcu/index.htm.

Закон України «Про вищу освіту» // Відомості Верховної Ради (ВВР). – 2014. – № 37–38.

Каган М. С. Человеческая деятельность. Опыт системного анализа / М. С. Каган. – Москва : Политиздат, 1974. – 328 с.

Кондрашова Л. В. Основы дидактики высшей школы / Л. В. Кондрашова. – Херсон : ХНТУ, 2011. – 326 с.

Кондрашова Л. В. Процесс обучения в высшей школе : учебн. пособ. / Л. В. Кондрашова. – Кривой Рог : Изд-во «И. В. И.», 2000. – 170 с.

Линник Е. О. Сущностная характеристика понятия «субъект-субъектное взаимодействие»: психолого-педагогический аспект / Е. О. Линник // Инновационные образовательные технологии. – 2013. – № 4(36). – С. 48–54.

Мойсеєнко Р. М. Використання професійних ситуацій на заняттях у вищій школі /Р. М. Мойсеєнко//Проблема імітаційно-ігрового підходу до організації навчального процесу у вищій школі: зб. наук. матеріалів Міжнародної науково-практичної конференції, 27–28 вересня / ред. Л. В Кондрашова. – Кривий Ріг, 2001. – С. 49–52.

Мясищев В. Н. Психология отношений / В. Н. Мясищев; под ред. А. А. Бодалева. – Москва : Институт практической психологии, 1995. – 356 с.

Національна стратегія розвитку освіти в Україні на 2012–2021 роки [Електронний ресурс]. – Режим доступу: zakon.rada.gov.ua/go/344/2013.

Осипова Т. Ю. Проективна модель формування професійної орієнтованої особистості майбутнього вчителя у студентському колективі / Т. Ю. Осипова // Творча особистість учителя: проблеми теорії і практики : зб. наук. праць / ред. кол.: Н. В. Гузій (відп. ред.), В. І. Бондар, А. Й. Капська, О. Г. Мороз та ін. – Київ: НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2002. – Вип. 8. – С. 38–43.

Павленко О. О. Теоретико-методологічні засади формування методичної культури викладача економіки в системі університетської освіти дис. … д-ра пед. наук: 13.00.04 / Павленко Олена Олексіївна. – Черкаси, 2016. – 551 с.

Пазекова Г. Е. Профессионализм педагога в реализации личностно-ориентированного подхода: дис. … канд. психол. наук: 19.00.13 / Пазекова Галина Евгеньевна. – Ульяновск, 2001. – 167 c.

Пак Л. Г. Субъектно-развивающая социализация студента вуза: теоретико-методологические основания: монография / Л. Г. Пак. – Москва: Спутник, 2010. – 178 с.

Подмазин С. И. Личностно-ориентированное образование : Социально- философское исследование. / С. И. Подмазин. – Запорожье : Просвіта, 2000. – 250 с.

Сериков В. В. Личностный подход в образовании: концепции и технологи : монография / В. В. Сериков. – Волгоград: Перемена, 1994. – 152 с.

Степанский В. И. Свойство субъектности как предпосылка личностной формы общения / В. И. Степанский // Вопросы психологии. – 1991. – № 5. – С. 98–103.

Чумачев В. К. О категории «социальное взаимодействие» / В. К. Чумачев // Вестник Московского университета. – 1976. – № 2. – С. 15–24.

##submission.downloads##

Як цитувати

Мойсеєнко, Р. (2018). ОСОБЛИВОСТІ ОСОБИСТІСНО ОРІЄНТОВАНОГО ПІДХОДУ У СИСТЕМІ УНІВЕРСИТЕТСЬКОЇ ОСВІТИ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2), 265–274. https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2017.134706

Номер

Розділ

Статті