ЧАСОПРОСТОРОВА ПРИРОДА МУЗИКИ У СВІТЛІ МУЗИЧНОЇ ГЕРМЕНЕВТИКИ (НА ПРИКЛАДІ МУЗИЧНО-ТЕОРЕТИЧНИХ СИСТЕМ Б. АСАФ’ЄВА, Г. НЕЙГАУЗА, Ю. ХОЛОПОВА)

Автор(и)

  • Ольга Ночовка
  • Олена Карпенко
  • Марина Хмельова

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2017.134709

Ключові слова:

часопросторова природа музики, філософія музики, музична герменевтика, музичне мислення, темпоральність, становлення, інтонація, сонористика

Анотація

У статті досліджено взаємозв’язок між розумінням сутності часопросторової природи музики та музичною герменевтикою. Виявлено домінування духовної компоненти в музично-теоретичних системах Б. Асаф’єва, Г. Нейгауза, Ю. Холопова, що вказує на синтез елементів музичного мистецтва з категоріями філософського мислення. Зосереджено увагу на поліверсальній темпоральності музики, осягнення якої виступає необхідним чинником виконавської майстерності.

Біографії авторів

Ольга Ночовка

старший викладач кафедри музики і хореографії

Олена Карпенко

кандидат філософських наук, старший викладач кафедри музики і хореографії

Марина Хмельова

студентка ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»

Посилання

Арановский М. Г. Музыка. Мышление. Жизнь. Статьи, интервью, воспоминания / М. Г. Арановский; [ред., сост. Н. А. Рыжкова]. – М.: Государственный институт искусствознания, 2012. – 440 с., ил.

Асафьев Б. В. Музыкальная форма как процесс / Б. В. Асафьев. – Л.: Музыка, 1971. – 378 с.

Брентано Ф. Избранные работы / Франц Брентано; [пер. с нем. В. Анашвили]. – М.: Дом интеллектуальной книги, Русское феноменологическое общество, 1996. – 176 с. Асафьев Б. В. Музыкальная форма как процесс / Б. В. Асафьев. – Л.: Музыка, 1971. – 378 с.

Козаренко О. Філософія музики як необхідна складова сучасної мистецької освіти / О. Козаренко // Вісник Львівського ун-ту, Серія: Мист-во. – 2012, Вип. 11. – С. 3–7.

Коломієць Г. Г. Про концепцію цінності музики як субстанції і музики як способу ціннісної взаємодії людини зі світом / Г. Г. Коломієць // Часопис Національної музичної академії України ім. П. І. Чайковського. – Київ, 2009. – № 1(2). – С. 104–114.

Коломиец Г. Г. Ценность музыки: философский аспект / Галина Григорьевна Коломиец. – [3 изд.] – М.: Книжный дом «ЛИБРОКОМ», 2009. – 532 с.

Лосев А. Ф. Философия. Мифология. Культура / Алексей Федорович Лосев. – М.: Политиздат, 1991. – 525 с. - (Мыслители ХХ века).

Нейгауз Г. Г. Об искусстве фортепианной игры: Записки педагога / Генрих Густавович Нейгауз; [5-е изд.]. – М.: Музыка, 1988. – 240 с., портр., пл., нот.

Холопов Ю. Н. Введение в музыкальную форму / Ю. Н. Холопов; [ред. Т. С. Кюрегян, В. С. Ценова]. – М.: Московская государственная консерватория им. П. И. Чайковского, 2006. – 432 с., нот.

Холопов Ю. Н. Новые парадигмы музыкальной эстетики ХХ века. [Електронний ресурс] / Ю. Н. Холопов. – Режим доступу: http://www.kholopov.ru/prdgm.html

##submission.downloads##

Як цитувати

Ночовка, О., Карпенко, О., & Хмельова, М. (2018). ЧАСОПРОСТОРОВА ПРИРОДА МУЗИКИ У СВІТЛІ МУЗИЧНОЇ ГЕРМЕНЕВТИКИ (НА ПРИКЛАДІ МУЗИЧНО-ТЕОРЕТИЧНИХ СИСТЕМ Б. АСАФ’ЄВА, Г. НЕЙГАУЗА, Ю. ХОЛОПОВА). Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2), 286–296. https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2017.134709

Номер

Розділ

Статті