АКТИВІЗАЦІЯ ПРОФЕСІЙНОГО САМОВИЗНАЧЕННЯ УЧНІВ У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Оксана Браславська

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2018.134817

Ключові слова:

професійне самовизначення, світ професій, профорієнтація, колектив, профорієнтаційні ігри, розвивальне середовище закладу загальної середньої освіти

Анотація

Стаття присвячена проблемі активізації професійного самовизначення учнів. Мета статті полягає у розкритті методики активізації професійного самовизначення учнів у розвивальному середовищі закладу загальної середньої освіти. Встановлено, що важливою педагогічною умовою виконання поставленого завдання є створення ігрового середовища в класі чи групі учнів. В основі використовуваних методів лежить застосування активних методів самовизначення особистості у подальшій професійній діяльності. Головна роль відводиться прийомам співпраці в колективі, відстоювання власної думки, орієнтування у світі професій. Доведено, що професійне самовизначення учнів успішно здійснюється в рамках спеціально організованого процесу в тісній співпраці вчителя, як організатора профорієнтаційних ігор та учнів, як їх учасників

Біографія автора

Оксана Браславська

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри географії та методики її навчання Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Посилання

Закон України «Про освіту» від 05.092017 р. № 2145-19 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 (дата звернення 21.10.2017).

Зинченко В. П. Человек развивающийся. Очерки российской психологии / В. П. Зинченко, Е. Б. Моргунов. – М. : Тривола, 1994. – 304 с.

Климов Е. А. Психология профессионального самоопределения : учебн. пособ. для студ. высш. уч. заведений / Е. А. Климов. – 4 изд. стер. – М. : Издат. центр «Академия», 2010. – 304 с.

Педагогика: Большая современная энциклопедия / сост. Е. С. Рапацевич. – Мн. : Соврем. слово, 2005. – 720 с.

Поддъяков Н. Н. Исследовательское поведение: стратегии познания, помощь, противодействие, конфликт / Н. Н. Поддъяков. – М. : Б.и., 2000. – 266 с.

Пряжникова Е. Ю. Профориентация : учебн. пособ. для студентов высш. учебн. завед. / Е. Ю. Пряжникова, Н. С. Пряжников. – 5-е изд. испр. и доп. – М. : Академия, 2010. – 496 с.

Савченко О. Я. Новий етап розвитку шкільної освіти і підготовки вчителя / О. Я. Савченко // Шлях освіти. – 2003. – № 3. – С. 2–6.

Словник-довідник з педагогіки і психології вищої школи / Н. Є. Герасимова, Н. В. Касярум, В. М. Король, О. П. Савченко. – Черкаси : Видавництво ЧНУ ім. Б. Хмельницького, 2010. – 212 с.

Франселла Ф. Новый метод исследования личности. Руководство по репертуарным личностным методикам / Ф. Франселла, Д. Банністер. – М. : Прогресс 1987. – 236 с.

Шадриков В. Д. Психология деятельности и способности человека : учебное пособие, 2-е изд,, перераб. и доп. – М. : Логос, 1996. – 320 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Браславська, О. (2018). АКТИВІЗАЦІЯ ПРОФЕСІЙНОГО САМОВИЗНАЧЕННЯ УЧНІВ У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (1), 37–45. https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2018.134817

Номер

Розділ

Статті