ПРОБЛЕМИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ У ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІЙ ЛІТЕРАТУРІ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2018.134838Ключові слова:
підготовка майбутніх учителів, учитель фізичної культури, фізичне виховання, фізкультурна освіта, формування особистостіАнотація
У статті здійснено аналіз наукових джерел, присвячених вивченню традицій і стану підготовки майбутніх учителів фізичної культури; розкрито домінування думки науковців про перманентну втрату лідерських позицій нашої країни в цій галузі та істотне погіршення професійної компетентності випускників відповідних вищих навчальних закладів; встановлено труднощі, що стримують її формування; доведено складний характер професійно-педагогічної діяльності вчителів фізичної культури, яка відбувається в умовах підвищеної складності – необхідності перманентного контролю за фізичним та психічним станом дітей в обставинах, що швидко змінюються, стимулювання високої рухової активності школярів на уроці у великих приміщеннях або на вулиці в різних погодних умовах, що потребує додаткової емоційної й інтелектуальної концентрації тощо.
Посилання
Абдуллина О. А. Общепедагогическая подготовка учителя в системе высшего образования / Абдуллина О. А. – М. : Просвещение, 1990. – 141 с.
Актуальные проблемы адаптационной, экологической и восстановительной медицины / [Агаджанян Н. А., Уйба В. В., Куликова М. П., Кочеткова А. В.]. – М. : Медика, 2006. – 208 с.
Валиева В. К. Формирование готовности студентов педвузов к физкультурно-оздоровительной и спортивно-массовой работе в общеобразовательной школе: дисс. кандидата пед. наук : 13.00.08 / Валиева Валентина Кузьминична. – Чебоксары, 2006. – 245 с.
Гауряк О. Д. Формування професійної компетентності майбутнього вчителя фізичної культури в умовах педагогічної практики / О. Д. Гауряк // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 16: Творча особистість учителя : проблеми теорії і практики. – 2011. – Вип. 14. – С. 184–188.
Генсерук Г. Р. Підготовка майбутніх учителів фізичної культури до застосування інформаційних технологій у професійній діяльності : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / Г. Р. Генсерук. – Тернопіль, 2005. – 20 с.
Демінська Л. О. Аналіз основних положень аксіологічної науки у філософському та педагогічному аспекті / Л. О. Демінська // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання. – 2011. – № 11. – С. 41–44.
Денисова Л. В. Гіпермедійне інформаційне середовище навчання як засіб професійної підготовки фахівців з фізичного виховання і спорту : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / Л. В. Денисова. – К., 2010. – 22 с.
Зубченко Л. В. Формування педагогічної творчості майбутніх учителів фізичного виховання у фаховій підготовці / Л. В. Зубченко // Слобожанський науково-спортивний вісник. – 2013. – № 5. – С. 94–98.
Карченкова М. В. Педагогічні умови формування готовності майбутніх учителів фізичної культури до професійної діяльності : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія та методика професійної освіти» / М. В. Карченкова. – К., 2006. – 17 c.
Куликов М. Л. Спортивно-педагогическое совершенствование в системе профессиональной подготовки студентов к деятельности преподавателя-тренера по легкой атлетике : автореф. дисс. на соиск. ученой степени канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теория и методика физ. воспитания, спортивной тренировки и оздоровительной физ. культуры» / М. Л. Куликов. – СПб., 1993. – 18 с.
Лукьяненко В. П. Физическая культура : основы знаний : учеб. пособ. – М. : Советский спорт, 2003. – 224 с.
Олефір Г. В. Сутність проблеми професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури [Електронний ресурс] / Г. В. Олефір // Науковий вісник Донбасу. – 2011. – № 1. – Режим доступу :
http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvd_2011_1_18.
Панасюк І. В. Підготовка майбутніх учителів фізичного виховання до застосування тренінгів у навчальному процесі загальноосвітньої школи : дис. кандидата пед. наук : 13.00.04 / Панасюк Ірина Вячеславівна. – Одеса, 2009. – 252 с.
Солтик О. О. Формування концептуальної моделі професійної діяльності викладача фізичного виховання вищого навчального закладу : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. наук із фіз. виховання і спорту : спец. 24.00.02 «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення» / О. О. Солтик. – К., 2003. – 21 с.
Сущенко Л. П. Теоретико-методологічні засади професійної підготовки майбутніх фахівців фізичного виховання та спорту у вищих навчальних закладах : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня докт. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія та методика професійної освіти» / Л. П. Сущенко. – К., 2003. – 46 с.
Табінська С. О. Модернізація професійно-педагогічної підготовки майбутніх бакалаврів з фізичного виховання : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / С. О. Табінська. – Запоріжжя, 2016. – 23 с.
Чесноков Н. Н. Подготовка специалистов как фактор и условие совершенствоания физкультурно-спортивной деятельности в современном обществе / Н. Н. Чесноков // Теория и практика физической культуры. – 1998. – № 11–12. – С. 24–97.
Юречко О. В. Технология интегрированного обучения будущих учителей начальных классов к ведению физкультурно-оздоровительной деятельности : дисс. кандидата пед. наук : 13.00.04 / Юречко Ольга Валентиновна. – Хабаровск, 2002. – 239 с.