ФЕНОМЕН МЕХАНІЗМІВ ДЕРЖАВНО-ГРОМАДСЬКОГО УПРАВЛІННЯ РОЗВИТКОМ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2018.134908Ключові слова:
управління, механізм, місцеве самоврядування, феномен, малі міста, відділ освіти, довіраАнотація
У статті звернено увагу на трансформаційні процеси, які відбуваються в системі загальної середньої освіти й управлінні нею та детермінують характер зміни цілей, завдань, функцій і самої форми управління. Подано аналіз досліджень, у яких вчені розглядають механізми управління системою освіти, зокрема наголошують на пріоритетному значенні механізмів державно-громадського управління загальною середньою освітою. Розглянуто механізми державно-громадського управління та місцевого самоврядування відділу освіти, функції якого здійснюються в різних умовах малих міст України (міст обласного та районного значення, міських ОТГ), подано термінологічний аналіз частоти звернень користувачів мережі Інтернет до основних понять обраної теми; розглянуто феномен державно-громадського управління розвитком загальної середньої освіти.
Посилання
Бакуменко В. Д. Державне управління і державно-управлінські рішення: вступ до досліджень / В. Д. Бакуменко // Вісник УАДУ. – 1999. – № 4. – С. 68–79.
Бова А. Соціальний капітал в Україні: досвід емпіричного дослідження / А. Бова // Економічний часопис – ХХІ. – 2003. – № 5. – С. 46–50.
Великий тлумачний словник сучасної української мови / уклад. і гол. ред. В. Т. Бусел. – Ірпінь : ВТФ «Перун», 2004. – 1440 с.
Грабовський В. А. Державно-громадське управління загальною середньою освітою на районному рівні : дис. … канд. наук. / В. А. Грабовський. – К., 2006. – 233 с.
Дейч М. Є. Становлення та розвиток багаторівневої соціальної відповідальності: управлінський аспект : монографія / М. Є. Дейч ; НАН України, Ін-т економіки промисловості. – Донецьк, 2014. – 352 с.
Державне управління в Україні: централізація і децентралізація : монографія / відп. ред. Н. Р. Нижник ; кол. авт.: В. Б. Авер’янов, І. А. Грицяк, С. Д. Дубенко [та ін.]. – К. : Вид-во УАДУ, 1997. – 448 с.
Калініна Л. М. Управління новою українською школою / Л. М. Калініна // Директор школи. – 2017. – № 1–2(793–794), січень. – С. 12–21.
Конт О. Загальний огляд позитивізму / О. Конт ; пер. з фр. І. А. Шапіро ; під ред. Е. Л. Радлова. – 2-е вид-во. – М. : ЛИБРОКОМ, 2011.
Корженко В. В. Категорії «державний механізм управління» та «механізм державного управління»: порівняльний аналіз / В. В. Корженко, Т. М. Лозинська // Теорія та практика державного управління : зб. наук пр. – Х. : Вид-во ХарРІ НАДУ «Магістр», 2008. – Вип. 2(21). – С. 16–24.
Паращенко Л. І. Механізми державного управління розвитком загальної середньої освіти в Україні : дис. … д-ра наук з держ. упр. / Л. І. Паращенко. – К., 2012. – 449 c.
Пастовенський О. В. Громадсько-державне управління загальною середньою освітою в регіоні : дис. … д-ра пед. наук / О. В. Пастовенський. – Київ, 2015. – 438 с.
Реформування освіти в Україні: державно-управлінський аспект : навч.-наук. вид. / Н. Г. Протасова, В. І. Луговий, Ю. О. Молчанова та ін. ; за заг. ред. Н. Г. Протасової. – Львів : НАДУ, 2012. – 456 с.
Рогова В. Б. Упровадження державно-громадського управління у закладах системи середньої освіти [Електронний ресурс] / В. Б. Рогова. – Режим доступу до журн. : http://www.narodnaоsvita.
kiev.ua/vupysku/3/ statti/3rogova/ rogova.htm.
Савченко І. Д. Довіра як міждисциплінарне поняття / І. Д. Савченко // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. – 2011. – № 18.
Франчук Т. Й. Цілісний освітній простір: педагогічні основи його формування : монографія / Т. Й. Франчук. – Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Поділ. нац. ун-т ім. І. Огієнка, 2009. – 244 с.